PiS chce być stroną procesu ITI kontra J.Kaczyński


PiS chce być stroną procesu, jaki ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii - klubu należącego do holdingu ITI.

Rabaty za wcześniejsze bukowanie czasu reklamowego w Telewizji Polskiej przy relacjach z mistrzostw świata w piłce nożnej sięgają 10 proc. Działająca w Telewizji Polskiej "Solidarność" wypłaci swoim członkom zapomogi. Mają im one zrekompensować obcięcie premii. Brytyjski dziennik "The Times" i tygodnik "The Sunday Times" będą od czerwca pobierać opłaty za dostęp do swych internetowych wydań - ogłosiła firma News International. Abonament będzie wynosił 1 funt dziennie lub 2 funty za tydzień.



Michael Okraj z niemieckiego studia graficznego Designerdeutsch wygrał konkurs na przygotowanie nowego layoutu tygodnika ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”). We wtorek na rynku pojawi się odmieniony "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes). Jak już wcześniej informowaliśmy, z codziennego wydania znikną łososiowe strony Forsal. Znajdujące się tam informacje biznesowe trafią do głównego grzbietu gazety. Radio Tok FM zrezygnowało z niedzielnej audycji satyrycznej "Woobie Doobie".

Dodatek "Europa", ukazujący się dotąd co tydzień w sobotnio-niedzielnym wydaniu "Dziennika", od 7 września stanie się comiesięcznym dodatkiem do tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska).

I Ogólnopolski Turniej Piłkarski Dziennikarzy Press Cup 2010 wygrała drużyna "Polski Głosu Wielkopolskiego". W finale pokonała 3:1 ekipę "Wprost". ”Gazeta Lubuska” kończy testować pilotażowy projekt pod nazwą newsroom przyszłości. Jego rozwiązania będą wprowadzane w pozostałych dziennikach Mediów Regionalnych.

PiS pozostanie stroną procesu, który ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za jego wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii (klub należy do holdingu ITI). Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił sprzeciw ITI wobec udziału PiS w procesie. W samobójczym zamachu w Kabulu przed siedzibą sił NATO zginęło trzech Afgańczyków, a rannych mogło zostać nawet 70 osób - podała agencja Associated Press, powołując się na afgańskie władze. Pod hasłem "Esencja radia" rozpoczęła się kampania reklamowa Programu I Polskiego Radia. Celem kampanii jest wzmocnienie marki anteny i zwrócenie uwagi słuchaczy na zawartość audycji.



Oddziały regionalne Telewizji Polskiej odzyskają połowę wieczornego pasma, którą straciły jesienią. Dziennikarze śledczy Paweł Reszka i Michał Majewski od kwietnia br. mają pisać dla "Rzeczpospolitej" (Presspublica). Jacek Karnowski, obecny szef "Wiadomości", ma zostać dyrektorem Programu Pierwszego TVP - donosi na swojej stronie internetowej tygodnik "Newsweek".

Polsat pokaże drugi dokument zrealizowany przez ”Fakt”


Redakcja ”Faktu” (Axel Springer Polska) zrealizowała dla Polsatu film dokumentalny pt. ”Cud w Sokółce”.

Marek Sowa będzie prezesem Axel Springer


Od lutego Marek Sowa będzie prezesem wydawnictwa Axel Springer Polska, gdzie zastąpi Floriana Felsa - podała spółka w komunikacie. Sowa to m.in. b. prezes Agory.

Ministerstwo Sprawiedliwości wyda pismo dla prawników


W pierwszych miesiącach przyszłego roku ukaże się branżowy kwartalnik informacyjny Ministerstwa Sprawiedliwości ”Na wokandzie”.

Władze Polskiego Radia dostały absolutorium


Większość osób zarządzających Polskim Radiem dostała absolutorium za 2009 rok. Walne zgromadzenie akcjonariuszy Polskiego Radia - które stanowi minister skarbu państwa - podjęło uchwałę o skwitowaniu członków zarządu Polskiego Radia za ub.r.

Puls traci kolejnego udziałowca


Dariusz Dąbski został jedynym właścicielem TV Puls. Stacja przestała szukać inwestora, co rynek odbiera jako kapitulację.

”K Mag” uruchomił serwis dla młodych twórców


Wydawnictwo K Magazine, wydawca miesięcznika ”K Mag”, uruchomiło wersję testową serwisu internetowego Kmag.pl.

TVP Polonia nie zniknie z litewskich ekranów


Pod koniec października podpisana zostanie nowa umowa o retransmisji TVP Polonia na Litwę - poinformował wiceminister spraw zagranicznych Jan Borkowski podczas posiedzenia sejmowej komisji kultury.

"National Geographic" będzie publikował zdjęcia czytelników


Od październikowego wydania miesięcznika "National Geographic Polska" (G+J Polska) w dziale Twoje Zdjęcie publikowane będą wyłącznie fotografie polskich internautów.

Dramatyczny apel ws. mediów - "to katastrofa"


Brak skutecznej egzekucji abonamentu rtv stwarza groźbę likwidacji regionalnych rozgłośni i oddziałów TVP - alarmuje Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Organizacja apeluje o energiczne działania mające zażegnać to niebezpieczeństwo.

Nowatorski projekt prasowy startuje w Niemczech


16 listopada w Berlinie zadebiutuje pierwsza spersonalizowana gazeta – ”Niiu”.

Nowy redaktor naczelny czołowego dziennika


Tomasz Wróblewski będzie nowym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej". Wróblewski zastąpi Michała Koboskę, który wraca do wydawnictwa "Axel Springer Polska".

HBO będzie promować "Na stojaka!"


Pojawieniu się kolejnej serii programów satyrycznych "Na stojaka!" w HBO towarzyszyć będzie kampania reklamowa.

Nasila się konflikt prezesa Trójki z dziennikarzami


Natychmiastowego przywrócenia do pełnych praw dziennikarza Jerzego Sosnowskiego żądają związkowcy z radiowej Trójki. Sosnowskiego odsunął od prowadzenia programu nowy szef tej stacji, Jacek Sobala, za krytykowanie jego decyzji.

B. szef ”Teleexpressu” ma kierować programami edukacyjnymi w TVP 1


Były kierownik redakcji ”Teleexpressu” w TVP 1 Krzysztof Juszczak może wrócić do Jedynki jako szef redakcji programów edukacyjnych – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Związkowcy z Trójki negocjują z zarządem


Bez rozstrzygnięć zakończyło się wtorkowe spotkanie związkowców radiowej Trójki z zarządem Polskiego Radia. Związek m.in. ponowił postulat odwołania dyrektora Trójki Jacka Sobali, kolejne rozmowy zaplanowano na czwartek.

Sobotnie wywiady RMF-u bez "Newsweek Polska"


Po ponad dwóch latach RMF FM kończy współpracę w z tygodnikiem "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska). Od września przygotowywany wspólnie "Kontrapunkt" zastąpi "Przesłuchanie".

Internauci gotowi płacić za kontent


Coraz więcej użytkowników Internetu jest skłonnych płacić za dostęp do serwisów online gazet i magazynów – wynika z badania przeprowadzonego przez Nielsen Company.

Niepewna przyszłość "Faktu" w Wielkiej Brytanii


Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Maciąg po 11 latach rozstaje się z Bauerem


Monika Maciąg, wydawca pism młodzieżowych w Wydawnictwie Bauer, odchodzi z firmy z końcem sierpnia.

Radio Zet ma zakaz używania terminu "wielka kumulacja"


Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia "wielka kumulacja" jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM.