Międzynarodowa konferencja Press Euro 2012


Miesięcznik "Press" organizuje - już po raz drugi - międzynarodową konferencję Press Euro 2012. W ubiegłym roku konferencja odbyła się w Poznaniu. Tym razem miejscem konferencji będzie Gdańsk.

Brytyjskie wydawnictwo Guardian News & Media zapowiedziało likwidację ponad stu etatów. Wśród wiosennych nowości Polsat Cafe pojawi się program Agnieszki Maciąg oraz cykl dokumentalny o kobietach. PiS chce być stroną procesu, jaki ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii - klubu należącego do holdingu ITI.



Z powodu odrzucenia przez Sejm i Senat sprawozdania z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2009 roku prawdopodobnie dziś zakończy się jej kadencja. Zarząd TVP dotychczas nie zapoznał się z listem pracowników TVP Info w obronie dyrektora tego kanału, Jacka Snopkiewicza, więc nie może na ten list odpowiedzieć - poinformował w piątek PAP rzecznik TVP Stanisław Wojtera. Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej szuka agencji, której zleci przeprowadzenie dwuletniej kampanii promocyjnej. Jej budżet ma wynieść 3 mln euro.

Marcin Mańka dołączy do grona prezenterów redakcji oprawy i promocji TVP 1.

Kierownik redakcji "Teleexpressu" w TVP 1, Krzysztof Karwowski, zmienił wydawców programu. Polsat Futbol będzie pokazywać rozgrywki ukraińskiej ligi piłkarskiej.

W najbliższy weekend w związku z sobotnimi uroczystościami żałobnymi na placu Piłsudskiego w Warszawie i niedzielnym pogrzebem pary prezydenckiej w Krakowie zmienią się ramówki stacji radiowych sieci Grupy Time SA (ZPR SA). Od wtorku poranny program w Radiu Zet poprowadzą Anna Dziewit i Marek Starybrat – dowiedział się ”Presserwis”. Ze stacji odchodzi prezenter Kuba Mędrzycki. W czasie wakacji Program 1 Telewizji Polskiej najprawdopodobniej zawiesi nadawanie magazynu śledczego Anity Gargas "Misja specjalna".



"Rzeczpospolita" była w październiku br. najczęściej cytowanym medium - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Radio Zet uruchomiło mobilną wersję serwisu internetowego. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła konkurs na częstotliwość radiową w Lublinie.

Leszek Miller felietonistą "Super Expressu"


Leszek Miller, były premier i polityk SLD, został stałym felietonistą "Super Expressu". Wcześniej przez dwa miesiące pisał dla tygodnika "Wprost" do czasu, kiedy pojawił się nowy redaktor naczelny, Tomasz Lis.

Presspublica rozpoczyna walkę o prenumeratorów


Presspublica, wydawca "Rzeczpospolitej" i "Gazety Giełdy Parkiet" dzięki programowi lojalnościowemu chce zwiększyć przyszłoroczną prenumeratę "Rz" o ok. 5 tys. egz., a "Parkietu" o ok. 1 tys. egz.

Ministerstwo Sprawiedliwości wyda pismo dla prawników


W pierwszych miesiącach przyszłego roku ukaże się branżowy kwartalnik informacyjny Ministerstwa Sprawiedliwości ”Na wokandzie”.

Szabłowska nie musi przepraszać Targalskiego


Dziennikarka Maria Szabłowska nie będzie musiała przepraszać byłego wiceprezesa Polskiego Radia Jerzego Targalskiego – orzekł wczoraj Sąd Apelacyjny w Warszawie.

KRRiT zmienia zasady podziału pieniędzy


W przyszłym roku to rozgłośnie publiczne otrzymają ponad połowę pieniędzy z abonamentu – zdecydowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Szef Rebel TV będzie menedżerem Dody


Jarosław Burdek, dyrektor programowy i muzyczny nowego kanału Rebel TV, został menedżerem piosenkarki Dody.

Bezkarne ataki na dziennikarzy w byłej Jugosławii


W krajach byłej Jugosławii aż 90 proc. ataków na dziennikarzy nie zostaje wyjaśnionych – informuje serwis Napadi-na-novinare.com.

TVN w październiku liderem w grupie komercyjnej


W październiku br. największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej miał TVP 1, a w komercyjnej – TVN.

Były naczelny "Der Spiegel" przygotowuje nowy tytuł


Stefan Aust, były redaktor naczelny tygodnika ”Der Spiegel”, planuje wprowadzanie na niemiecki rynek nowego pisma – podał ”The Guardian”.

Nawet 100 osób może stracić pracę w Inforze


Zabezpieczenia dla osób zatrudnionych w "Dzienniku" na umowy cywilnoprawne, ujawnienia nowego regulaminu naliczania wynagrodzeń i stawek obowiązujących w systemie wierszówkowym – tego domaga się komisja zakładowa NSZZ "Solidarność" redakcji "Dziennika" od zarządu Infor Biznes.

Kolejny dodatek do "Rzeczpospolitej" będzie płatny


Presspublica zamierza wprowadzić opłaty za korzystanie z internetowego wydania sobotniego dodatku "Rzeczpospolitej" - "Plus Minus".

Programy TV ukażą się w głównych grzbietach gazet


By móc podawać aktualne ramówki stacji telewizyjnych na sobotę i niedzielę, Media Regionalne i Grupa Wydawnicza Polskapresse nie będą w tym tygodniu drukować dodatków telewizyjnych. Programy na przyszły tydzień ukażą się w głównych grzbietach gazet.

Wspólny pakiet reklamowy wydawców prasy regionalnej


Wydawcy dzienników regionalnych w poniedziałek wprowadzą na rynek pakiet reklamowy Big Press. Wspólna oferta Mediów Regionalnych, Polskapresse, Edytora i Express Media obejmie 20 tytułów regionalnych.

Kino Polska inwestuje w serwis Stopklatka.pl


Spółka Kino Polska TV, nadawca kanału Kino Polska, została inwestorem strategicznym Stopklatki SA, tworzącej portal filmowy Stopklatka.pl.

Nowy tytuł wydawnictwa Presscom


Na rynku pojawił się miesięcznik specjalistyczny "Kadry i Płace w Administracji" (Presscom).

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

Amerykański budżet Viagry dla Mcgarrybowen


Koncern farmaceutyczny Pfizer przyznał amerykański budżet reklamowy leku na potencję Viagra agencji Mcgarrybowen (Dentsu).

Bojkot mediów; "to niedopuszczalna kontrola"


Światowe agencje fotograficzne i gazety odmówiły opublikowania oficjalnego zdjęcia ze spotkania prezydenta USA Baracka Obamy z duchowym przywódcą Tybetańczyków Dalajlamą. Powód: media zostały wyłączone z tego spotkania.

"Fakt" redukuje zespół i obniża pensje


Wydawca gazety codziennej "Fakt" (Axel Springer Polska) wręczył wypowiedzenia 24 etatowym pracownikom tej redakcji. Pozostałym obniżył pensje.

Nasila się konflikt prezesa Trójki z dziennikarzami


Natychmiastowego przywrócenia do pełnych praw dziennikarza Jerzego Sosnowskiego żądają związkowcy z radiowej Trójki. Sosnowskiego odsunął od prowadzenia programu nowy szef tej stacji, Jacek Sobala, za krytykowanie jego decyzji.