Kuwejt ma "Galę"


Na początku czerwca ukazał się pierwszy numer kuwejckiej edycji magazynu lifestylowego "Gala".

Sieć telewizyjna Comedy Central ogłosiła, że pracuje nad kreskówką, w której głównym bohaterem ma być Jezus. "Gazeta Wyborcza": Pełniący obowiązki prezydenta Bronisław Komorowski poprosił TVP 1 o wywiad na żywo 3 maja. Publiczna telewizja odmówiła. Wszystkie osoby zatrudnione na etat w zawieszonym miesięczniku ”Amelia” (Marquard Media Polska) otrzymały wypowiedzenia – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".



TVS w lipcu wprowadzi do ramówki codzienne pasmo z polskimi filmami. – Filmy mają dobrą oglądalność na naszej antenie – tłumaczy powód uruchomienia codziennego pasma Marek Czyż, dyrektor programowy TVS. – Zamierzamy pokazać jak najwięcej tytułów związanych ze Śląskiem – zapowiada. Nowym dyrektorem Programu I Polskiego Radia jest kojarzony z lewicą Ryszard Hińcza, a wiceszefową Informacyjnej Agencji Reklamowej – Anna Bogusz. Wymieniono też dwóch dyrektorów administracyjnych i odwołano doradców zarządu. Popularna aktorka Małgorzata Potocka nie jest już dyrektorką oddziału terenowego Telewizji Polskiej w Łodzi. Informację o jej odwołaniu potwierdził rzecznik TVP Stanisław Wojtera.

W samobójczym zamachu w Kabulu przed siedzibą sił NATO zginęło trzech Afgańczyków, a rannych mogło zostać nawet 70 osób - podała agencja Associated Press, powołując się na afgańskie władze.

Stacja TVS chce nadawać mniej informacji lokalnych i tym tłumaczy planowane zwolnienia reporterów. Chilli Zet wprowadza do swojej ramówki programy muzyczne Rafała Bryndala i Rafała Turowskiego oraz weekendową audycję interaktywną z udziałem słuchaczy.

I Ogólnopolski Turniej Piłkarski Dziennikarzy Press Cup 2010 wygrała drużyna "Polski Głosu Wielkopolskiego". W finale pokonała 3:1 ekipę "Wprost". Blisko 600 tys. zł było w czwartek wieczorem na koncie Komitetu Miłośników Trójki - poinformowano na stronie internetowej zorganizowanej grupy słuchaczy Trzeciego Programu Polskiego Radia, która postanowiła poprzez publiczną zbiórkę finansowo wesprzeć działalność anteny. Czwartek był ostatnim dniem zbiórki. Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl.



Pod koniec maja miała się ukazać książka Pawła Reszki i Michała Majewskiego o prezydenturze Lecha Kaczyńskiego. Autorzy będą musieli przeredagować jej część. Rada nadzorcza TVP istnieje od momentu jej powołania - uważa przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski. Jak ocenił, i KRRiT, i minister skarbu powołali swoich przedstawicieli, więc rada istnieje i powinna się już zebrać, niezależnie od tego, czy jest wpisana do KRS, czy nie. 9 listopada br. w TVN Style zadebiutuje talk-show Jolanty Pieńkowskiej "Druga strona medalu".

"Wieczór Wybrzeża" powraca w wersji internetowej


Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl.

Roszady w kierownictwie Burda Media Polska


Justyna Namięta od marca obejmie stanowisko dyrektora generalnego Burda Media Polska. Zastąpi Christiana Fiedlera, który po czterech latach wraca do Niemiec, do Burda Eastern Europe i stamtąd będzie kierował strategiczną działalnością polskiego oddziału wydawnictwa.

TVN żąda przeprosin od "Naszego Dziennika"


Przeprosin i wpłaty 200 tys. zł na cel społeczny żąda TVN od "Naszego Dziennika" za określenie stacji jako "paszkwilanckiej" i "wrogiej polskiemu patriotyzmowi". Pozwani wnoszą o oddalenie pozwu, powołując się na prawo do takich ocen w ramach wolności słowa.

Mecze polskich szczypiornistów w otwartym Polsacie


Polsat na pięciu antenach relacjonować będzie mistrzostwa Europy w piłce ręcznej mężczyzn, które rozpoczną się we wtorek w Austrii.

Serwis NYTimes.com płatny od stycznia 2011


Wydawcy dziennika ”The New York Times” poinformowali, że od stycznia 2011 roku zaczną pobierać opłaty za dostęp do serwisu internetowego gazety.

"Baran polityk plecie bzdury, a baran dziennikarz to notuje"


Telewizje w Polsce nie traktują widza poważnie, ogłupiają go nadmierną liczbą reklam, faworyzują głupotę - takie opinie padały podczas debaty pod hasłem "Dlaczego głupiejemy", którą zorganizowano na Uniwersytecie Warszawskim.

Wakacyjne zmiany w ramówce RMF i Radia ZET


Latem w RMF FM (Grupa Bauer) dłuższe będą poranne i wieczorne audycje, a Radio Zet (Eurozet) wprowadza powtórki audycji w niedzielne popołudnia.

FIFA pozywa Bavarię


Organizacja piłkarska FIFA oskarżyła browar Bavaria o stosowanie ambush marketingu i oficjalnie złożyła doniesienie o popełnieniu przestępstwa.

Szef Rebel TV będzie menedżerem Dody


Jarosław Burdek, dyrektor programowy i muzyczny nowego kanału Rebel TV, został menedżerem piosenkarki Dody.

Obroty niemieckich wydawców prasy spadają


Obroty niemieckich wydawnictw prasowych spadną w br. o 9,4 proc. w porównaniu z 2008 rokiem – prognozuje Związek Niemieckich Wydawców Prasy (VDZ).

"Przekrój" połączy wydania na czas przeprowadzki


24 września br. do sprzedaży trafi podwójny numer tygodnika "Przekrój". Wydanie łączone zostanie przygotowane ze względu na przeprowadzkę redakcji do siedziby nowego właściciela przy ul. Nowogrodzkiej w Warszawie.

Posłanka PO wygrała proces z "Rzeczpospolitą"


Posłanka PO Lidia Staroń poinformowała, że wygrała proces z "Rzeczpospolitą". We wrześniu 2008 r. dziennik napisał, że posłanka wzbogaciła się dzięki noweli prawa spółdzielczego, nad którą pracowała.

"Angora" i "Gość Niedzielny" poprawiły sprzedaż


W pierwszym półroczu tego roku "Tygodnik Angora" i "Gość Niedzielny" zanotowały wzrosty średniego rozpowszechniania płatnego razem wobec tego samego okresu w ub.r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Druga liga piłkarska może trafić do TVS


Stacja TVS chce pokazywać rozgrywki drugiej ligi piłki nożnej.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Farfał zmienia decyzję; chce wracać do TVP


Piotr Farfał złożył odwołanie od decyzji Krajowego Rejestru Sądowego, który przed tygodniem wykreślił go jako p.o. prezesa TVP, a wpisał nowy zarząd, na którego czele stoi Bogusław Szwedo.

Media publiczne w Europie - konferencja


Stabilne finansowanie, budowa zaufania i publicznego wsparcia, przyciągnięcie młodych widzów i słuchaczy - to podstawy funkcjonowania mediów publicznych - podkreślali uczestnicy sobotniej, międzynarodowej konferencji na temat przyszłości publicznych nadawców w Europie.

Cyfrowy Polsat uniknął milionów złotych kary


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktykę stosowaną przy okazji Euro 2008 przez Cyfrowy Polsat. Nie nałoży jednak na spółkę kary, bo ta dobrowolnie zobowiązała się do usunięcia jej skutków.

Rusza restrukturyzacja TVP


Rusza restrukturyzacja TVP. Na początek zarząd zdecydował o zwolnieniach grupowych, w kolejce czeka kilkadziesiąt innych decyzji. Wszystko ze względu na "bardzo trudną sytuację ekonomiczno-finansową" TVP, która ubiegły rok zakończyła ponad 205 mln zł straty.

"Rz" zmieniła spoty promujące film "Solidarni 2010"


Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.