Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Pracownicy włoskiej grupy telewizyjnej Mediaset (m.in. Canale 5, Italia 1) strajkowali w piątek w proteście przeciw zwolnieniom. Prezesem Polskiego Radia został Jarosław Hasiński, a członkami zarządu - Paweł Majcher, Wojciech Poczachowski, Dariusz Sienkiewicz i Władysław Bogdanowski. G+J Polska planuje zmniejszenie częstotliwości wydawania poradnikowego "Naj" z tygodniowej na miesięczną - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".



Pełniący obowiązki prezesa Telewizji Polskiej Piotr Farfał zgłosił nową radę nadzorczą TVP do KRS-u i to on zwoła jej posiedzenie – dowiedział się "Presserwis". To znaczy, że godzi się na koniec swojej prezesury. "Fakt" (Axel Springer Polska) ma przeprosić Dorotę Rabczewską (Dodę) za naruszający jej dobra osobiste artykuł z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" oraz zapłacić jej 30 tys. zł – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. Utrzymywana z bezpośrednich podatków brytyjska publiczna stacja radiowo-telewizyjna BBC ogłosiła w czwartek, że w związku z kryzysem finansowym zredukuje do 2012 roku o 25 proc. i zamrozi uposażenia 650 osób z wyższego personelu kierowniczego.

Oferta sieci kablowej UPC Polska poszerzy się o pięć kanałów.

"»Przekrój« powinien stać się tygodnikiem społeczno-obyczajowym z rozbudowanym działem cywilizacji i kultury. Chciałbym, żeby był tworzony na wzór amerykańskiego tygodnika »The New Yorker«" – usłyszał zespół "Przekroju", który w piątek przed południem spotkał się z nowym właścicielem tygodnika Grzegorzem Hajdarowiczem. Dziś Radio Zet wprowadziło zimową ramówkę: jest w niej więcej informacji, zmodyfikowano poranne pasmo, audycje autorskie poprowadzą Marzena Chełminiak i Dorota Zawadzka.

Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki. Zdaniem ekspertów chmura pyłów wulkanicznych, która unosi się nad Europą, nie wpłynie na jakość sygnałów radiowo-telewizyjnych odbieranych w Polsce. Kierownictwo kanału TVS zdecydowało o zlikwidowaniu redakcji sportowej i usunęło z ramówki codzienny program biznesowy.



Grupa PZU rozpoczyna kampanię edukacyjną "Życie na 100 procent". Kampania ma zachęcić Polaków do zarządzania pieniędzmi, zwrócić ich uwagę na potrzebę długoterminowego oszczędzania, inwestowania i ochrony w postaci ubezpieczeń. Presspublica, wydawca "Rzeczpospolitej" i "Gazety Giełdy Parkiet" dzięki programowi lojalnościowemu chce zwiększyć przyszłoroczną prenumeratę "Rz" o ok. 5 tys. egz., a "Parkietu" o ok. 1 tys. egz. Przeprosin i wpłaty 200 tys. zł na cel społeczny żąda TVN od "Naszego Dziennika" za określenie stacji jako "paszkwilanckiej" i "wrogiej polskiemu patriotyzmowi". Pozwani wnoszą o oddalenie pozwu, powołując się na prawo do takich ocen w ramach wolności słowa.

Rzecznik: w TVP brakuje programów dla dzieci


Rzecznik praw dziecka Marek Michalak jest zaniepokojony coraz uboższą ofertą programową Telewizji Polskiej dla najmłodszych i napisał w tej sprawie do prezesa TVP list.

Telewizja Cogito nie wyruszy w tym roku


Dopiero na początku przyszłego roku Telewizja Polska zdecyduje, czy ruszy z kanałem edukacyjnym TVP Cogito.

"Welt International" zadebiutuje w lutym


Potwierdzają się spekulacje niemieckich mediów, że ukaże się anglojęzyczna edycja dziennika "Die Welt".

Kampania reklamowa odświeżonej "Vivy!"


Ponad 5 mln zł wyda Edipresse Polska SA na kampanię relaunchową dwutygodnika "Viva!". Główne zmiany mają polegać na odświeżeniu czterech działów i wprowadzeniu nowej makiety pisma.

Fox Life w jakości HD


Polski oddział Fox International Channels wprowadzi do Polski kanał Fox Life HD.

Pierwszy milioner poprawił oglądalność "Milionerów"


Teleturniej ”Milionerzy” w TVN po czterech odcinkach gromadzi w tym sezonie średnio 2,6 mln widzów. Wydanie, w którym po raz pierwszy w historii polskiej edycji programu padła główna wygrana, obejrzało 2,8 mln osób.

Pepsi rozbierze butelki, jeśli mundial wygra Argentyna


Koncern Pepsi Co. zapowiedział, że jeśli zwycięzcą mundialu zostanie Argentyna, do sprzedaży trafią butelki Pepsi Coli bez etykiet.

Spadła sprzedaż dzienników ogólnopolskich


W lutym br. ogólnopolskie dzienniki w dalszym ciągu notowały spadki sprzedaży. Najmniejszy "Rzeczpospolita”" największy "Gazeta Giełdy Parkiet' (oba tytuły wydaje Presspublica) –wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Zmiany w kierownictwie ośrodków TVP


Jan Rojek pokieruje oddziałem Telewizji Polskiej w Krakowie, a Beata Szuszwedyk-Sadurska ma być szefową TVP Łódź.

Kurowski rozważa pożegnanie się z TVS


Rafał Kurowski, szef informacji TVS, rozważa odejście ze stacji. Możliwe, że przejdzie do "Panoramy" TVP 2.

"Loża szyderców" wróci na antenę Radia Wrocław


Satyryczny program Radia Wrocław ”Loża szyderców”, zdjęty z anteny na początku marca br., ma zostać wznowiony.

Przeprosiny Kurskiego opublikowane bez jego wiedzy


We wczorajszej "Gazecie Wyborczej" (Agora SA) opublikowano ogłoszenie, w którym Jacek Kurski przeprosił Agorę w związku z przegranym procesem sądowym. Ale europoseł PiS wydał oświadczenie, w którym zaprzeczył, że to on przepraszał wydawnictwo.

Kolej w Rosji z własnym kanałem satelitarnym


We wrześniu br. wystartuje całodobowy kanał telewizyjny rosyjskich kolei RŻD.

Miecugow za Najsztuba w "Przekroju"


Grzegorz Miecugow będzie robił wywiady dla tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój").

Radiowa "Trójka" traci kolejnego dziennikarza


Tomasz Michniewicz odchodzi z Programu III Polskiego Radia. Jako powód podaje brak porozumienia z dyrekcją stacji co do zakresu obowiązków.

2,6 mln widzów serialu "Duch w dom" w TVP 1


Serial komediowy ”Duch w dom” po czterech odcinkach przyciąga do TVP 1 średnio 2,6 mln widzów, a jego widownia maleje.

Pracownicy TVP muszą udowodnić, że płacą abonament


Pracownicy i współpracownicy Telewizji Polskiej muszą udowodnić swoim szefom, że regularnie płacą abonament radiowo-telewizyjny. Także zatrudnieni w Polskim Radiu mogą się spodziewać apelu o płacenie abonamentu.

DDB agencją reklamową dla LOT


Agencja reklamowa DDB Warszawa zwyciężyła w przetargu na obsługę full service Polskich Linii Lotniczych LOT.

Tomasz Lis gospodarzem programu wyborczego w TVP 2


Tomasz Lis, autor i prowadzący program "Tomasz Lis na żywo" w TVP 2, a od niedawna też redaktor naczelny tygodnika "Wprost", poprowadzi w Dwójce program "Wybory 2010".

"Rz" zmieniła spoty promujące film "Solidarni 2010"


Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.