Radio Zet ma zakaz używania terminu "wielka kumulacja"


Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia "wielka kumulacja" jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM.

W pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych 2009 roku – jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów – były aż trzy kanały Grupy TVN: TVN24, TVN i TVN CNBC Biznes. Wśród portali internetowych zwycięzcami okazały się Onet.pl i TVN24.pl. Od wczoraj programy oddziałów regionalnych Telewizji Polskiej wchodzą na antenę TVP 2 o godz. 16 zamiast o 17.30. Pojawiły się już pierwsze protesty. Koncern medialny Axel Springer zapowiada trójwymiarowe wydanie dziennika "Bild".



Wydawca tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój") prowadzi rozmowy z pisarzem i felietonistą Jerzym Pilchem – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis". Dziennik "Wall Street Journal" ogłosił, że jest najpopularniejszą gazetą codzienną w Stanach Zjednoczonych. Dorota Wellman weźmie udział w kampanii promującej odświeżony miesięcznik "Claudia".

Z początkiem kwietnia sieciowa agencja reklamowa Team One kończy działalność. Z dziesięcioosobowego zespołu agencji odchodzi sześć kluczowych osób.

ITI Neovision rozpoczyna kampanię reklamową nowego dekodera, promującą Ligę Mistrzów w nSport oraz informującą o promocjach. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zgadza się ze wszystkimi proponowanymi przez Urząd Komunikacji Elektronicznej warunkami konkursu na drugi multipleks naziemnej telewizji cyfrowej. UKE z kolei zarzuca KRRiT opóźnianie konkursu.

W nowej ramówce kanał TVP Info chce wprowadzić wieczorny dziennik ”Zdarzyło się dziś” zamiast obecnie nadawanego programu "Minął dzień". W jesiennej ramówce Programu 1 Telewizji Polskiej zadebiutuje program publicystyczny "Koniec końców". Poprowadzą go redaktor naczelny kwartalnika ”44 / Czterdzieści i Cztery” Marek Horodniczy i lider zespołu Piersi Paweł Kukiz. Na rynku pojawił się miesięcznik specjalistyczny "Kadry i Płace w Administracji" (Presscom).



Presspublica zamierza wprowadzić opłaty za korzystanie z internetowego wydania sobotniego dodatku "Rzeczpospolitej" - "Plus Minus". Polska Agencja Prasowa żąda od szefa Kancelarii Premiera Tomasza Arabskiego zwrotu kilkudziesięciu tysięcy złotych – nieoficjalnie ustalił "Wprost". PAP chce, by Arabski z własnych pieniędzy uregulował długi spółki, w której zarządzie zasiadał. Discovery Networks Central Europe wprowadza na polski rynek kanał przyrodniczy Animal Planet HD.

TVP wycofuje się z ponadlimitowych zwolnień


Telewizja Polska nie przekroczy limitu 403 osób objętych zwolnieniami grupowymi. Dodatkowa lista zwolnień została w piątek wycofana.

Serwis NYTimes.com płatny od stycznia 2011


Wydawcy dziennika ”The New York Times” poinformowali, że od stycznia 2011 roku zaczną pobierać opłaty za dostęp do serwisu internetowego gazety.

Infor zwalnia kolejnego publicystę z "Dziennika"


Jan Wróbel, stały felietonista ”Dziennika” (od 17 sierpnia br. Infor Biznes, wcześniej – Axel Springer Polska) otrzymał wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy.

Zmiany w kierownictwie ośrodków TVP


Jan Rojek pokieruje oddziałem Telewizji Polskiej w Krakowie, a Beata Szuszwedyk-Sadurska ma być szefową TVP Łódź.

RMF FM rozstało się z Robertem Janowskim


RMF FM z dnia na dzień zakończyło współpracę z Robertem Janowskim. Nowym prowadzącym audycję ”Wasza muzyka” (w każdą sobotę od godziny 15) został Tomasz Brehl, dziennikarz RMF FM.

Axel Springer Polska uruchomił serwis Autofun.pl


Ruszył serwis motoryzacyjny Autofun.pl, przejęty w sierpniu br. przez Axel Springer Polska od czeskiej firmy Anima Publishers.

Dwa nowe seriale wiosną w TV 4


W wiosennej ramówce TV 4 znajdą się brytyjski serial komediowy ”Poznajcie Karen Taylor” i francuska produkcja ”Przepowiednie z Awinionu”.

Kultowy serial wraca na antenę


Archiwalne odcinki "Kryminalnych gier" pojawię się na antenie TVS. Stacja wyemituje popularny serial od 4 lutego w czwartki o godz. 20.55 i w soboty o 20:25.

Wiadomo, kto zostanie nowym szefem TVP 1


Witold Gadowski, były dyrektor TVP Kraków, ma być nowym szefem Programu 1 Telewizji Polskiej – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Grupa TVN zwiększa przychody reklamowe


Grupa TVN w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody do 548 mln zł, a jej EBITDA wyniósł 98 mln zł.

"Sensacje XX wieku" w gazecie "Polska"


Dziennik ”Polska” (Grupa Wydawnicza Polskapresse) rozpoczyna dodawanie nowej kolekcji płyt VCD z programem Bogusława Wołoszańskiego "Sensacje XX wieku".

ZenithOptimedia z budżetem BBC Worldwide


BBC Worldwide, komercyjne ramię brytyjskiego nadawcy publicznego BBC, wybrało sieć ZenithOptimedia do obsługi części swojego globalnego budżetu mediowego.

Kontrowersje po opublikowaniu materiałów o Krzysztofie Piesiewiczu


Po opublikowaniu w piątek i sobotę przez "Super Express" kompromitujących materiałów o senatorze Platformy Obywatelskiej Krzysztofie Piesiewiczu rozgorzała dyskusja o granicach ingerencji mediów w życie prywatne osób publicznych.

"Niezbędnik Inteligenta Plus" z promocją w mediach


"Polityka" Spółdzielnia Pracy, wydawca m.in. tygodnika "Polityka", będzie promowała następny numer "Niezbędnika Inteligenta Plus" zatytułowany "Czego szuka nauka?".

"Polska" będzie także tygodnikiem?


Wczoraj do kiosków trafił tygodnik "Polska", którego wydawcą jest Grupa Wydawnicza Polskapresse.

Polskie Radio dla Zagranicy ma nowego dyrektora


Zarząd Polskiego Radia powołał Marka Cajznera na stanowisko dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy. Zastąpił on odwołanego w ubiegłym tygodniu Andrzeja Rybałta.

DDB agencją reklamową dla LOT


Agencja reklamowa DDB Warszawa zwyciężyła w przetargu na obsługę full service Polskich Linii Lotniczych LOT.

Męskie wydanie "Zwierciadła"


Grudniowe wydanie miesięcznika luksusowego dla kobiet "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło) ukazało się z dodatkiem poświęconym mężczyznom. Na jego okładce umieszczono zdjęcie Andrzeja Chyry.

Wybrano najważniejsze dziennikarskie teksty minionej dekady


Uniwersytet Nowojorski uznał serię artykułów "A Nation Challenged', które ukazały się w dzienniku "The New York Times" po atakach terrorystycznych 11 września 2001 roku, za najważniejsze amerykańskie teksty minionej dekady.

Rozdano najważniejsze nagrody dziennikarskie


Szymon Jadczak i Maciej Kuciel z programu Uwaga! TVN dostali najbardziej prestiżową polską nagrodę dziennikarską - Grand Press w kategorii "News".