Sobotnie wywiady RMF-u bez "Newsweek Polska"


Po ponad dwóch latach RMF FM kończy współpracę w z tygodnikiem "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska). Od września przygotowywany wspólnie "Kontrapunkt" zastąpi "Przesłuchanie".

Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl. Brytyjski "The Times" napisał w piątek, że BBC zamierza zamknąć część portalu internetowego i dwie ze swych stacji radiowych, by zredukować koszty. Plany te BBC ma podobno ogłosić w marcu. Przedstawiciele BBC odmawiali w piątek wypowiedzi na ten temat. Grupa telewizyjna MTV Networks (Viacom) rezygnuje z marki The Music Factory (TMF) w Wielkiej Brytanii. Zastąpi ją Viva.



Nowym dyrektorem Programu I Polskiego Radia jest kojarzony z lewicą Ryszard Hińcza, a wiceszefową Informacyjnej Agencji Reklamowej – Anna Bogusz. Wymieniono też dwóch dyrektorów administracyjnych i odwołano doradców zarządu. Federalna Agencja ds. Pracy zapłaciła ponad 2 mln euro za serię artykułów w magazynie dla nastolatków "Bravo" (Bauer) – podał tygodnik "Spiegel". Z powodu odrzucenia przez Sejm i Senat sprawozdania z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2009 roku prawdopodobnie dziś zakończy się jej kadencja.

Brytyjska armia obcięła swoje wydatki na reklamę o blisko połowę, wynika z danych opublikowanych w serwisie branżowym ”BrandRepublic”.

Anna Marszałek i Bertold Kittel chcą pozwać Radę Etyki Mediów za naruszenie ich dóbr osobistych, bo ta stwierdziła, że z ich powodu "doszło do kolejnej kompromitacji dziennikarstwa śledczego". Urząd Miasta Krakowa rozpisał przetarg nieograniczony na zagraniczną promocję miasta. Zadaniem zwycięskiego podmiotu ma być przeprowadzenie akcji reklamowej szlaków krakowskich muzeów przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Czechach, na Słowacji i w Niemczech.

Robert Krasowski, były redaktor naczelny "Dziennika", pracuje nad projektem nowego miesięcznika pod tytułem "Europa". Po ponad dwóch latach RMF FM kończy współpracę w z tygodnikiem "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska). Od września przygotowywany wspólnie "Kontrapunkt" zastąpi "Przesłuchanie". Nakładem G+J Polska ukazało się wydanie specjalne miesięcznika "Rodzice" pt. "Jak karmić zdrowo?". Będzie dostępne do 20 grudnia w cenie 4,99 zł.



Jacek Karnowski, obecny szef "Wiadomości", ma zostać dyrektorem Programu Pierwszego TVP - donosi na swojej stronie internetowej tygodnik "Newsweek". Prezydent Lech Kaczyński z małżonką, przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek i minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski bawili się na 12. Charytatywnym Balu Dziennikarzy. Zebrano ponad 160 tys. zł, które zostaną przekazane dzieciom z rodzin zastępczych i rodzinnym domom dziecka. Wprawdzie nowy właściciel "Wprost" nie zapowiada na razie zmian w redakcji, lecz nad nową formułą tygodnika Jacek Rakowiecki pracuje wraz z Pawłem Moskalewiczem i Wojciechem Mazowieckim – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Rada Nadzorcza Radia Opole wybiera prezesa


Rada Nadzorcza publicznego Radia Opole wysłucha dzisiaj sześciu kandydatów i być może wybierze prezesa rozgłośni. Po odwołaniu w 2008 roku Marcina Paladego rada delegowała do zarządzania spółką swoich członków, a kolejne konkursy nie przyniosły rozstrzygnięcia.

USA: gazety chcą opłat za kontent internetowy


Firma Journalism Online poinformowała, że ponad 500 amerykańskich tytułów prasowych jest zainteresowanych użyciem jej systemu pobierania opłat za dostęp do serwisów internetowych.

TVP wstrzymuje zatrudnianie i podwyżki


Telewizja Polska nie będzie podwyższać pensji pracownikom ani zatrudniać nowych osób – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis"

Teatr Telewizji znowu zmieni porę emisji


Od stycznia spektakle Teatru Telewizji w Programie 1 będą nadawane o godzinę wcześniej.

Proces o nielegalne zamieszczanie artykułów w internecie


17 grudnia przed Sądem Okręgowym w Białymstoku rozpocznie się proces z powództwa INFOR Biznes o zasądzenie spółce odszkodowania od firmy, której zarzuca nielegalne zamieszczanie w internecie jej artykułów prasowych.

Wakacyjne zmiany w ramówce RMF i Radia ZET


Latem w RMF FM (Grupa Bauer) dłuższe będą poranne i wieczorne audycje, a Radio Zet (Eurozet) wprowadza powtórki audycji w niedzielne popołudnia.

Akcja ministerstwa sprawiedliwości


Pod hasłem "Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia! Pozwól sobie pomóc" agencja Kofeina realizuje kampanię społeczną dla Ministerstwa Sprawiedliwości.

Wiadomo, kto zostanie nowym szefem TVP 1


Witold Gadowski, były dyrektor TVP Kraków, ma być nowym szefem Programu 1 Telewizji Polskiej – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

"Dziennikarze kierowali się interesem publicznym"


Radio ZET wydało oświadczenie w związku z postawieniem zarzutów Marcinowi Gierszewskiemu w sprawie ujawnienia materiałów z postępowania prokuratorskiego.

Kultowy serial wraca na antenę


Archiwalne odcinki "Kryminalnych gier" pojawię się na antenie TVS. Stacja wyemituje popularny serial od 4 lutego w czwartki o godz. 20.55 i w soboty o 20:25.

"WSI nie ingerowały w program o taśmach Beger"


Wojskowe Służby Informacyjne nie miały żadnego wpływu na program "Teraz My" w TVN z września 2006 r., gdy opublikowano nagrania z rozmów posłanki Samoobrony Renaty Beger z politykami PiS - oświadczyli w środę w sądzie dziennikarze Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski. TVN pozwał "Gazetę Polską" za artykuł sugerujący takie związki.

"Gość Niedzielny" ma jednak przeprosić A. Tysiąc


Marek Gancarczyk, redaktor naczelny ”Gościa Niedzielnego”, i archidiecezja katowicka, wydawca katolickiego tygodnika, mają przeprosić Alicję Tysiąc za naruszenie jej dóbr osobistych – zdecydował sąd drugiej instancji.

Szulim i Brzózka poprowadzą audycję w radiowej Jedynce


Dziennikarze TVP Agnieszka Szulim i Radosław Brzózka będą autorami nowej audycji w Programie I Polskiego Radia.

Powstał polski Press Club


Integracja środowiska, dbałość o dziennikarskie standardy oraz inicjowanie międzynarodowej współpracy - to podstawowe cele polskiego Press Clubu. We wtorek klub zainaugurował działalność konferencją prasową w siedzibie przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Politycy "wygrali" z mundialem


Transmisje meczów z trwających Mistrzostw Świata w piłce nożnej przyciągają do TVP mniej widzów niż spotkania Euro 2008 do Polsatu, a niedzielny mecz Niemców z Australią oglądało mniej osób niż debatę prezydencką.

Pozew ws. hitu TVP - "ukradli mi pomysł"


Program 1 Telewizji Polskiej 31 sierpnia pokaże program z cyklu "Wielki test z historii". – Telewizja dokonuje kradzieży intelektualnej – uważa Anita Gargas, pomysłodawczyni cyklu.

Internautów w Polsce już nie przybywa


Po raz pierwszy w historii badania Net Track, prowadzonego od 2001 roku, kolejny wynik penetracji Internetu nie wzrósł, a nawet minimalnie spadł w stosunku do poprzedniego pomiaru. W okresie lipiec - wrzesień br. z Internetu korzystało 49,4 proc. całej populacji.

TVP drastycznie obcina budżety redakcji katolickich


"Gazeta Wyborcza": Nawet o 70 proc. będą mniejsze budżety redakcji katolickich w oddziałach regionalnych TVP.

Skoczek zastąpi Hasińskiego w RN Polskiego Radia


Tadeusz Skoczek zostanie nowym członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia - zdecydowała w czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skoczek wejdzie do Rady 18 grudnia i zastąpi w niej Jarosława Hasińskiego, który obejmie wtedy stanowisko prezesa Polskiego Radia.

Detektyw Rutkowski i jego akcje wracają na antenę


W ramówce TVS pojawi się program "Detektyw Rutkowski".