Niepewny los P. Farfała w zarządzie TVP


Rada nadzorcza TVP wnioskuje do ministra skarbu o absolutorium dla 8 z 12 osób, które były w 2009 r. członkami zarządu spółki. Rada przeciwna jest udzielaniu absolutorium: Piotrowi Farfałowi, Andrzejowi Urbańskiemu, Sławomirowi Siwkowi i Marcinowi Bochenkowi.

"Trójmiasto nocą" – to tytuł autorskiego programu Tymona Tymańskiego, którego pierwszy odcinek pojawi się dziś w radiu Roxy (Agora SA). Wydawcy ogólnopolskich dzienników w związku z katastrofą lotniczą pod Smoleńskiem zwiększali w tym tygodniu nakłady gazet. Agnieszka Świecka-Pilaszek złożyła wczoraj wypowiedzenie i z końcem sierpnia odejdzie z Edipresse Polska SA.



Rozpoczyna się w Telewizji Polskiej kampania informacyjno-promocyjna na temat abonamentu radiowo-telewizyjnego. W sobotę i niedzielę na ulicach miast w całej Polsce rozdano ponad 1,5 mln egz. wydań specjalnych dzienników ogólnopolskich. Ukazały się też wydania specjalne tytułów regionalnych. Grudniowe wydanie miesięcznika luksusowego dla kobiet "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło) ukazało się z dodatkiem poświęconym mężczyznom. Na jego okładce umieszczono zdjęcie Andrzeja Chyry.

"Gazeta Wyborcza": W sobotę "Rzeczpospolita" napisała KRRiT chce wyciągnąć konsekwencje i ukarać grzywną radio TOK FM. Jednak szefowa radia, Ewa Wanat mówi, że nie dostała od Rady żadnej informacji na ten temat.

Tadeusz Skoczek zostanie nowym członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia - zdecydowała w czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skoczek wejdzie do Rady 18 grudnia i zastąpi w niej Jarosława Hasińskiego, który obejmie wtedy stanowisko prezesa Polskiego Radia. Krakowski biznesmen i producent filmowy Grzegorz Hajdarowicz kupił od Edipresse Polska SA spółkę Przekrój mającą prawa do wydawania tygodnika ”Przekrój”. Zespołowi złożył ofertę pracy na dotychczasowych warunkach.

Wczorajsza "Rzeczpospolita" (Presspublica) zamieściła na pierwszej stronie reklamę, w której wykorzystane zostało logo dziennika, jego layout, czołówkowe zdjęcie i teksty z tego wydania. Przez trzy miesiące słuchacze wpłacili na rzecz Programu III Polskiego Radia 390,9 tys. zł. Paweł Moskalewicz, były zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Przekrój", rozpoczął współpracę z TVP Info.



Amerykańscy dziennikarze pracujący w mediach tradycyjnych pesymistycznie oceniają swoją przyszłość - wynika z badania Pew Research Center. "Dziennik Gazeta Prawna": Prokuratura sprawdzi, czy za rządów Farfała doszło do finansowych nadużyć w TVP. "Dziennik Polski": - Zapewniam, że kampania wyborcza będzie relacjonowana w sposób rzetelny, niczego nie zamierzam zniekształcać - mówi Witold Gadowski, nowy dyrektor Programu Pierwszego Telewizji Polskiej.

Koniec działu śledczego "Dziennika Gazety Prawnej"


Paweł Reszka, szef działu śledczego "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) i dziennikarz Michał Majewski odchodzą z redakcji tej gazety.

Program Adama Wajraka w TVP 2


W jesiennej ramówce TVP 2 ma się znaleźć program dziennikarza "Gazety Wyborczej" Adama Wajraka pt. "Zwierzaki Wajraka".

Kolejne zmiany w ramówce "Dwójki"


Program 2 Telewizji Polskiej wprowadza kolejne zmiany w ramówce. Tym razem tworzy dwa pasma rozrywkowe.

Comedy Central już na wszystkich platformach


W sobotę Comedy Central dołączył do oferty programowej Cyfrowego Polsatu. Tym samym jest już dostępny na wszystkich trzech platformach satelitarnych.

Powstał blog w obronie pracowników "Faktu"


Były pracownik lub współpracownik dziennika ”Fakt” (Axel Springer Polska) założył bloga, w którym chce walczyć z redakcją tego tytułu. Zapowiada m.in. zbiorowy pozew o mobbing.

1000 zdjęć w Portalu Historycznym PAP


O ponad tysiąc, w większości nieznanych dotąd, fotografii obrazujących polską historię XX wieku wzbogacił się działający od roku Multimedialny Portal Historyczny PAP www.11listopada1918.pl. Pierwsza część nowego zbioru jest już dostępna dla internautów. W ciągu najbliższych dni portal zmieni także swoją domenę na historia.pap.pl.

Ogłoszenie sondaży wyborczych oglądało 11 mln widzów


Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji oglądało w niedzielę w godz. 20-20.05 łącznie 11 mln osób.

TVN żąda przeprosin od "Naszego Dziennika"


Przeprosin i wpłaty 200 tys. zł na cel społeczny żąda TVN od "Naszego Dziennika" za określenie stacji jako "paszkwilanckiej" i "wrogiej polskiemu patriotyzmowi". Pozwani wnoszą o oddalenie pozwu, powołując się na prawo do takich ocen w ramach wolności słowa.

Niepewna przyszłość "Faktu" w Wielkiej Brytanii


Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Nagroda im. Woyciechowskiego dla Ewy Ewart


Ewa Ewart została uhonorowana nagrodą imienia Andrzeja Woyciechowskiego. Nagrodę przyznano za cykl "Dokumenty Ewy Ewart" emitowany w TVN24.

"Wprost" zawarł ugodę z byłym prezydentem


Kończy się pięcioletni spór pomiędzy tygodnikiem "Wprost" a byłem prezydentem RP Aleksandrem Kwaśniewskim.

Grupa TVN zwiększa przychody reklamowe


Grupa TVN w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody do 548 mln zł, a jej EBITDA wyniósł 98 mln zł.

Para dziennikarzy wygrała proces z tabloidem


Wydawca i redaktor naczelny "Super Expressu" (Murator SA) mają przeprosić Tomasza i Hannę Lisów w "Super Expressie" oraz w plotkarskich serwisach internetowych, zapłacić im 250 tys. zł za naruszenie ich dóbr osobistych, a także zwrócić 12 tys. zł kosztów procesu.

Polacy oglądali więcej telewizji w wakacje


Przez 3 godziny, 17 minut i 49 sekund średnio dziennie oglądali Polacy telewizję w lipcu i sierpniu. To o 3 minuty i 21 sekund więcej, niż rok temu, ale największe stacje widzów straciły.

Mundial 2010 ma mieć rekordową oglądalność


Telewizyjne transmisje spotkań rozgrywanych w ramach tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej będą miały rekordową oglądalność – wynika z prognozy opublikowanej przez dom mediowy Initiative.

Canal+ wraca do przyznawania Piłkarskich Oscarów


Canal+ powraca do organizowania plebiscytu Piłkarskie Oscary.

Druga liga piłkarska może trafić do TVS


Stacja TVS chce pokazywać rozgrywki drugiej ligi piłki nożnej.

Disney zwalnia


Koncern Walt Disney zwolni 450 pracowników w związku z planowanym zamknięciem studia ImageMovers Digital.

Kolejny dodatek do "Rzeczpospolitej" będzie płatny


Presspublica zamierza wprowadzić opłaty za korzystanie z internetowego wydania sobotniego dodatku "Rzeczpospolitej" - "Plus Minus".

PiS będzie stroną procesu ITI kontra J. Kaczyński


PiS pozostanie stroną procesu, który ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za jego wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii (klub należy do holdingu ITI). Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił sprzeciw ITI wobec udziału PiS w procesie.