TVN nie zapłaci kary za Wojewódzkiego


Nie doszło do znieważenia symbolu narodowego w programie "Kuba Wojewódzki" wyemitowanym przez TVN w marcu ub.r. - uznał stołeczny sąd gospodarczy.

Justyna Namięta od marca obejmie stanowisko dyrektora generalnego Burda Media Polska. Zastąpi Christiana Fiedlera, który po czterech latach wraca do Niemiec, do Burda Eastern Europe i stamtąd będzie kierował strategiczną działalnością polskiego oddziału wydawnictwa. Konkurs na zarząd TVP został unieważniony - zdecydowała późnym wieczorem Rada Nadzorcza spółki. Od wtorku TVP ma też nowego p.o. prezesa. Dotychczasowy - Bogusław Szwedo - złożył rezygnację, zastąpił go Tomasz Szatkowski. Jerzy Paciorkowski jest od piątku nowym p.o. redaktorem naczelnym Polskiej Agencji Prasowej. Zastąpił Mirosława Harasima, który pozostaje w PAP na stanowisku zastępcy redaktora naczelnego (był nim wcześniej).



Do kiosków po czteroletniej przerwie powrócił miesięcznik "GameStar" (IDG Poland SA), skierowany do pasjonatów gier komputerowych. Grupa RMF ujawniła cenniki zimowe swoich stacji. Spoty stanieją w RMF FM, droższe będą w RMF Classic i RMF Maxxx, w stosunku do aktualnych cen. Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino.

Pisarz Jerzy Pilch, publikujący felietony w "Dzienniku" (od 17 sierpnia wydawanym przez Infor Biznes, wcześniej Axel Springer Polska) i w jego dodatku "Kultura", pożegna się z gazetą. Nie znajdzie się tym samym w nowym projekcie tworzonym na bazie "Dziennika" i "Gazety Prawnej", który zadebiutuje 14 września.

Konkurs na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej będzie dalszym ciągiem podziału wpływów między PiS a lewicą – uważają zarówno pracownicy TVP, jak i obserwatorzy rynku medialnego. Przed Sądem Rejonowym w Suwałkach (Podlaskie) rozpoczął się w piątek proces dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. O przyjęcie łapówek oskarżony jest były kierownik redakcji TVP w Suwałkach. Andrzej S. nie przyznał się do winy.

"Fakt" (Axel Springer Polska) ma przeprosić Dorotę Rabczewską (Dodę) za naruszający jej dobra osobiste artykuł z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" oraz zapłacić jej 30 tys. zł – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. Natychmiastowego przywrócenia do pełnych praw dziennikarza Jerzego Sosnowskiego żądają związkowcy z radiowej Trójki. Sosnowskiego odsunął od prowadzenia programu nowy szef tej stacji, Jacek Sobala, za krytykowanie jego decyzji. Pod hasłem "Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia! Pozwól sobie pomóc" agencja Kofeina realizuje kampanię społeczną dla Ministerstwa Sprawiedliwości.



Dietrich Mateschitz, właściciel firmy produkującej napoje energetyczne Red Bull, planuje inwestycję na niemieckim rynku radiowym – podaje dziennik ”Hamburger Abendblatt” Na jubileuszowej, 25. gali wręczono w piątek nagrody za ubiegłoroczne osiągnięcia telewizyjne – Wiktory. W czwartek Agora SA zamknie serwisy agregujące blogi: Blogfrog.pl, Blogsport.pl, Biznes.pl, Blogi.edziecko.pl.

"Polityka" z większą redakcją online


Wydawca tygodnika "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) planuje w tym roku kolejne serie wydań specjalnych pisma i rozwój w Internecie.

"Rz" sprzedała Polkomtelowi pierwszą stronę


Wczorajsza "Rzeczpospolita" (Presspublica) zamieściła na pierwszej stronie reklamę, w której wykorzystane zostało logo dziennika, jego layout, czołówkowe zdjęcie i teksty z tego wydania.

Liga ukraińska w Polsat Futbol


Polsat Futbol będzie pokazywać rozgrywki ukraińskiej ligi piłkarskiej.

"Życie Warszawy" szuka czytelników w galeriach handlowych


Dziennik "Życie Warszawy" (Presspublica) promuje się w trzech warszawskich galeriach handlowych, publikując informacje na monitorach.

Posłanka PO wygrała proces z "Rzeczpospolitą"


Posłanka PO Lidia Staroń poinformowała, że wygrała proces z "Rzeczpospolitą". We wrześniu 2008 r. dziennik napisał, że posłanka wzbogaciła się dzięki noweli prawa spółdzielczego, nad którą pracowała.

Z TVP odejdą znani dziennikarze


Rafał Ziemkiewicz, Igor Zalewski i Grzegorz Pawelczyk odejdą z TVP Info - dowiedział się "Newsweek". To efekt medialnego sojuszu SLD z PiS.

"Fakt" redukuje zespół i obniża pensje


Wydawca gazety codziennej "Fakt" (Axel Springer Polska) wręczył wypowiedzenia 24 etatowym pracownikom tej redakcji. Pozostałym obniżył pensje.

Serwis NYTimes.com płatny od stycznia 2011


Wydawcy dziennika ”The New York Times” poinformowali, że od stycznia 2011 roku zaczną pobierać opłaty za dostęp do serwisu internetowego gazety.

Klaudia Carlos i Małgorzata Prokopiuk w TVN Warszawa


TVN Warszawa wprowadza program Klaudii Carlos, wydłuża magazyn interwencyjny, a do grona prowadzących serwisy informacyjne dołącza Małgorzatę Prokopiuk.

Były mąż skandalistki znalazł etat w telewizji


Były bramkarz Radosław Majdan ma poprowadzić w porannym paśmie TVP 2 "Pytanie na śniadanie" kącik pod roboczym tytułem "Majdan radzi".

Moskalewicz i Mazowiecki doradcami "Wprost"


Wprawdzie nowy właściciel "Wprost" nie zapowiada na razie zmian w redakcji, lecz nad nową formułą tygodnika Jacek Rakowiecki pracuje wraz z Pawłem Moskalewiczem i Wojciechem Mazowieckim – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Piwo jako dodatek do gazety. Sprzedaż rośnie


Wydawnictwo Sanoma postanowiło wesprzeć sprzedaż swoich dwóch belgijskich tytułów, załączając do ich nakładów piwo.

Proces za korupcję przy produkcji programów TV


Prokuratura Apelacyjna w Białymstoku skierowała do sądu akt oskarżenia dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. Zarzuty dotyczą bowiem również przyjęcia łapówek od zewnętrznego producenta audycji telewizyjnych w redakcji TVP w Suwałkach.

Zwolnienia w TVP; prawie 400 osób trafi na bruk


Działającym w Telewizji Polskiej związkom zawodowym przekazano w piątek listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych. Figurują na nich 382 osoby.

USA: gazety chcą opłat za kontent internetowy


Firma Journalism Online poinformowała, że ponad 500 amerykańskich tytułów prasowych jest zainteresowanych użyciem jej systemu pobierania opłat za dostęp do serwisów internetowych.

"Rz" rezygnuje z korespondenta i biur terenowych


"Rzeczpospolita" (Presspublica) odwoła na początku lutego br. swojego korespondenta z Berlina Piotra Jendroszczyka. Zamyka też w siedmiu miastach Polski biura terenowych korespondentów, którzy mają pracować w domu. Obie decyzje podyktowane są oszczędnościami.

Telewizyjna "Jedynka" nie szuka nowego prezentera


Przedstawiciele Telewizji Polskiej deklarują, że nie będą szukać prezentera do "Wiadomości" TVP 1, który miałby zastąpić zwolnioną Małgorzatę Wyszyńską.

Niedźwiecki poprowadzi audycję na antenie Jedynki


Marek Niedźwiecki, który wrócił do Programu III Polskiego Radia, będzie też prowadził co tydzień autorską audycję "Muzyczna Jedynka" w radiowej Jedynce.

Nowa szefowa działu krajowego w "Dzienniku"


Mira Suchodolska od kwietnia będzie szefem działu krajowego w "Dzienniku Gazecie Prawnej" (Infor Biznes) - wynika z nieoficjalnych informacji "Presserwisu".

Info-TV-FM szuka partnerów do telewizji mobilnej


Firma Info-TV-FM, która uruchomiła usługę telewizji mobilnej, podpisała listy intencyjne z Cyfrowym Polsatem i Vectrą.