Związkowcy z Trójki negocjują z zarządem


Bez rozstrzygnięć zakończyło się wtorkowe spotkanie związkowców radiowej Trójki z zarządem Polskiego Radia. Związek m.in. ponowił postulat odwołania dyrektora Trójki Jacka Sobali, kolejne rozmowy zaplanowano na czwartek.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wszczęła postępowanie cofnięcia koncesji przyznanej Telewizji Polsat na nadawanie programu Polsat International. * Grupa TVN w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody do 548 mln zł, a jej EBITDA wyniósł 98 mln zł. Na jubileuszowej, 25. gali wręczono w piątek nagrody za ubiegłoroczne osiągnięcia telewizyjne – Wiktory.



Europejska Unia Nadawców (EBU) zaapelowała do polskich decydentów o zapewnienie stabilnego finansowania polskich mediów publicznych. Wskazała przy tym na konieczność poprawy systemu ściągania abonamentu radiowo-telewizyjnego i uzupełnienie z budżetu państwa obecnych niedoborów w kasach Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Radio Eska (Grupa Radiowa Time SA) uruchomiło platformę muzyczną FabrykaMuzy.pl z internetowymi kanałami tematycznymi oraz strefą muzycznych nowości. Dariusz Dąbski został jedynym właścicielem TV Puls. Stacja przestała szukać inwestora, co rynek odbiera jako kapitulację.

W przyszłym roku Radio Vox FM rozpocznie nadawanie programu w Olsztynie.

Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki. Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP SA Wizja ogłosił w Telewizji Polskiej referendum strajkowe. Jeszcze w tym tygodniu związkowcy zaczną zbierać podpisy pracowników popierających to rozwiązanie.

Grupa RMF podnosi od 1 marca br. ceny reklam w RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic. Dziennik ”New York Times” będzie dostępny na 850 ekranach ustawionych w kawiarniach, barach i na lotniskach w największych amerykańskich miastach. Włoskiej telewizji publicznej i radiu RAI grozi "śmierć" po "długiej agonii" - ostrzegł prezes Paolo Garimberti. Wyraził przekonanie, że firmę mogą uratować tylko gruntowne zmiany.



W nowej ramówce Polsat stawia wiosną na gwiazdy. Pojawią się one m.in. w debiutujących programach: muzycznym show "Tylko nas dwoje. Just The Two Of Us" i programie "On i Ona". W wyniku nacisków politycznych brytyjski nadawca publiczny BBC obniży wynagrodzenia kadry kierowniczej. Dziś spółka Infornext.pl (należąca do holdingu Infor PL) uruchomiła nowy wortal biznesowy Biznes.wieszjak.pl, skierowany do osób zainteresowanych finansami i biznesem.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

Burdek pokieruje Rebel TV


Jarosław Burdek został dyrektorem programowym i muzycznym kanału Rebel TV, który uruchamia 4fun Media SA.

Telewizje szykują wieczory wyborcze


TVP, Polsat, TVN i Superstacja przygotowują wieczory wyborcze w dniu wyborów prezydenckich, które odbędą się 20 czerwca.

Pierwszy milioner poprawił oglądalność "Milionerów"


Teleturniej ”Milionerzy” w TVN po czterech odcinkach gromadzi w tym sezonie średnio 2,6 mln widzów. Wydanie, w którym po raz pierwszy w historii polskiej edycji programu padła główna wygrana, obejrzało 2,8 mln osób.

Sejm odrzucił sprawozdanie KRRiT


Sejm odrzucił wczoraj sprawozdanie z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2009 roku. W maju taką samą decyzję podjął Senat. Pełniący obowiązki prezydent marszałek Sejmu Bronisław Komorowski zapowiedział, że w poniedziałek potwierdzi decyzję parlamentu i odrzuci sprawozdanie KRRiT. Wówczas Rada zostanie rozwiązana.

"Ruch" ogłasza grupową redukcję etatów


Według projektu programu restrukturyzacji zatrudnienia przyjętego przez zarząd Ruchu SA największy kolporter prasy do końca sierpnia zwolni 20 proc. pracowników.

Krakowski Rynek Główny bez reklam wielkopowierzchniowych


Kraków rozpoczął porządkowanie przestrzeni miejskiej przed planowanymi na niedzielę uroczystościami pogrzebowymi pary prezydenckiej na Wawelu.

Bankrutuje kultowy amerykański miesięcznik


Zadłużone amerykańskie wydawnictwo Reader’s Digest złożyło wniosek o sądową ochronę przed wierzycielami.

Puls traci kolejnego udziałowca


Dariusz Dąbski został jedynym właścicielem TV Puls. Stacja przestała szukać inwestora, co rynek odbiera jako kapitulację.

Axel Springer Polska uruchomił serwis Autofun.pl


Ruszył serwis motoryzacyjny Autofun.pl, przejęty w sierpniu br. przez Axel Springer Polska od czeskiej firmy Anima Publishers.

Farfał zostanie szybko odwołany?


Na 16 września p.o. prezes TVP Piotr Farfał zwołał posiedzenie nowej rady nadzorczej spółki - dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do rady. Na posiedzeniu tym prawdopodobnie nastąpi odwołanie Farfała z funkcji, bowiem rada jest mu nieprzychylna.

"Ranczo Wilkowyje" hitem Bożego Narodzenia


Podczas świąt Bożego Narodzenia widzowie najchętniej wybierali TVP 1. Wzrost udziału w rynku w porównaniu z okresem świątecznym ub.r. spośród największych stacji telewizyjnych zanotował jedynie TVN – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Wellman wypromuje "Claudię"


Dorota Wellman weźmie udział w kampanii promującej odświeżony miesięcznik "Claudia".

Polskie Radio chce pieniędzy od ministerstwa


Zarząd Polskiego Radia w kolejnym liście skierowanym do władz domaga się dofinansowania. Tym razem chce, by Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ponosiło część kosztów związanych m.in. z prawami autorskimi.

Zarząd TVP ma się tłumaczyć za film ”Towarzysz generał”


Bogusław Piwowar, zastępca przewodniczącego rady nadzorczej Telewizji Polskiej z rekomendacji lewicy, wystąpił z wnioskiem do przewodniczącego rady Bogusława Szwedy (kojarzony z PiS) o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia rady nadzorczej TVP. Chce, by rada zdecydowała, czy emitowany tydzień temu w TVP 1 film ”Towarzysz generał” nie naraził TVP na odszkodowanie.

"BusinessWeek" zwolni co najmniej 100 osób


Grupa medialna Bloomberg ograniczy zatrudnienie w tygodniku "BusinessWeek" o przynajmniej 100 osób – poinformował "Wall Street Journal".

Kto weźmie TVP? Zaskakujące osoby i wielki powrót


Rada nadzorcza Telewizji Polskiej otworzy dziś koperty ze zgłoszeniami kandydatów do zarządu spółki. Do zarządu TVP może trafić Małgorzata Raczyńska i Jan Pospieszalski. Ale to nie koniec możliwych zaskoczeń.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Nowy prezes Radia Opole


Teresa Kudyba - niezależna dziennikarka i producentka telewizyjna - będzie nowym prezesem publicznego Radia Opole. Decyzję Rady Nadzorczej rozgłośni podjętą w piątek późnym wieczorem potwierdziła w rozmowie z PAP sama Kudyba.

"Wall Street Journal" dla profesjonalistów


W listopadzie wystartuje internetowe wydanie dziennika "Wall Street Journal", wzbogacone o dodatkowe informacje gospodarcze i dane z rynków finansowych.