Ekran reklamowy w amerykańskim piśmie


Tygodnik "Entertainment Weekly" załączy do jednego z wrześniowych numerów wkładkę reklamową zaopatrzoną w cienki ekran o przekątnej pięciu centymetrów.

Eurozet przejął domenę Radioplus.pl i uruchomił na niej nową stronę Radia Plus. Fani nie posłuchali apelu na nieoficjalnym blogu, by wysyłać do Telewizji Polskiej e-maile z prośbą o powrót Tomasza Kammela. nSport planuje pokazanie sobotniego finału Ligi Mistrzów w technologii trójwymiarowej.



Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?". Światowe agencje fotograficzne i gazety odmówiły opublikowania oficjalnego zdjęcia ze spotkania prezydenta USA Baracka Obamy z duchowym przywódcą Tybetańczyków Dalajlamą. Powód: media zostały wyłączone z tego spotkania. W poniedziałek tygodnik "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ukaże się w nowym layoucie. Zmiany graficzne nawiązują do wyglądu stron amerykańskiego "Newsweeka".

Grupa RMF ujawniła cenniki zimowe swoich stacji. Spoty stanieją w RMF FM, droższe będą w RMF Classic i RMF Maxxx, w stosunku do aktualnych cen.

Rzeszowska "Gazeta Codzienna Nowiny" (Media Regionalne) wysyła kibicom lokalny serwis sportowy na ich komórki. W Telewizji Polskiej znów będą zwolnienia grupowe – taką uchwałę zarząd spółki podjął w piątek.

Piotr Farfał złożył odwołanie od decyzji Krajowego Rejestru Sądowego, który przed tygodniem wykreślił go jako p.o. prezesa TVP, a wpisał nowy zarząd, na którego czele stoi Bogusław Szwedo. W pierwszym półroczu tego roku "Tygodnik Angora" i "Gość Niedzielny" zanotowały wzrosty średniego rozpowszechniania płatnego razem wobec tego samego okresu w ub.r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Nie doszło do znieważenia symbolu narodowego w programie "Kuba Wojewódzki" wyemitowanym przez TVN w marcu ub.r. - uznał stołeczny sąd gospodarczy.



Kanał Viva Polska rezygnuje z zabaw interaktywnych dla swoich widzów. Grupa inwestycyjna Capital Ideas złożyła ofertę kupna najstarszej gazety niedzielnej świata - brytyjskiego tygodnika."The Observer"”. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpisze konkurs na częstotliwość 90,3 MHz w Ostrołęce.

Strona Radia Zet w wersji dla komórek


Radio Zet uruchomiło mobilną wersję serwisu internetowego.

Nawet 100 osób może stracić pracę w Inforze


Zabezpieczenia dla osób zatrudnionych w "Dzienniku" na umowy cywilnoprawne, ujawnienia nowego regulaminu naliczania wynagrodzeń i stawek obowiązujących w systemie wierszówkowym – tego domaga się komisja zakładowa NSZZ "Solidarność" redakcji "Dziennika" od zarządu Infor Biznes.

New York Times News Service zwalnia dziennikarzy


Agencja informacyjna New York Times News Service zwolni większość dziennikarzy i przeniesie się na Florydę.

"Rzeczpospolita" ze słownikami na płytach


Od wtorku w "Rzeczpospolitej" (Presspublica) ukazywać się będzie seria słowników na płytach CD.

"Wprost" zmieni właściciela?


Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Wydawnictwa "Przekrój", finalizuje transakcję kupna większościowego pakietu udziałów AWR "Wprost".

RPO apeluje o stworzenie etycznego kodeksu reklamy


Rzecznik Praw Obywatelskich ruszył na wojnę z seksistowskimi reklamami. Namawia minister Radziszewską do opracowania nowego kodeksu etyki reklamy, donosi "Metro".

Kto pokieruje Agencją Filmową TVP?


Dokumentalista Andrzej Fidyk jest najbardziej prawdopodobnym kandydatem na nowego szefa Agencji Filmowej TVP - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Przetarg rozstrzygnięty. TVP stawia na TP Emitel


Zwycięzcą prowadzonego przez Telewizję Polską przetargu na operatora technicznego MUX 3 jest TP Emitel - dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Burdek pokieruje Rebel TV


Jarosław Burdek został dyrektorem programowym i muzycznym kanału Rebel TV, który uruchamia 4fun Media SA.

"Disco Relax" powróci na antenę?


Fani disco polo chcą, by Polsat wznowił emisję programu "Disco Relax". W Internecie powstała skierowana do stacji petycja w tej sprawie.

Globalna kampania DHL


Zaledwie trzy tygodnie po wygraniu przetargu na budżet kreatywny firmy logistycznej DHL agencja 180 Amsterdam przygotowała globalną kampanię reklamową.

Wzrost napięcia w TVP, groźba wybuchu strajku


Pracownicy telewizji publicznej, na wieść o zwolnieniach, zagrozili przeprowadzeniem trwajaćego dwie godziny strajku ostrzegawczego; związkowcy ze związku zawodowego Wizja ustawili przed bramą wjazdową baner z informacją o pogotowiu strajkowym – informuje portal Gazeta.pl.

"Sensacje XX wieku" w gazecie "Polska"


Dziennik ”Polska” (Grupa Wydawnicza Polskapresse) rozpoczyna dodawanie nowej kolekcji płyt VCD z programem Bogusława Wołoszańskiego "Sensacje XX wieku".

Murdoch reorganizuje swój azjatycki biznes


Należąca do koncernu News Corp. azjatycka grupa telewizyjna Star Group zostanie podzielona, a część pracowników zwolniona.

Dyrektor TVP Gdańsk został odwołany


Zarząd Telewizji Polskiej odwołał dyrektora TVP Gdańsk Piotra Ostrowskiego.

TVN w październiku liderem w grupie komercyjnej


W październiku br. największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej miał TVP 1, a w komercyjnej – TVN.

Obawy TVP; niektóre kanały zostały zakodowane


Telewizja Polska zdecydowała się ponownie zakodować niektóre swoje kanały na satelicie, które w połowie września br. na potrzeby własnej platformy satelitarnej odkodowała.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Jeden z pierwszych serwisów społecznościowych sprzedany


Friendster, jeden z pierwszych serwisów społecznościowych świata, został sprzedany za 100 mln dolarów.

Tok FM zmienia ramówkę


Radio Tok FM z początkiem lutego zmieni ramówkę i prowadzących pasma wieczorne. Na zagospodarowanie niedzielnego pasma w godz. 21-23, po magazynie satyrycznym "Woobie Doobie", rozgłośnia ogłosiła konkurs wśród słuchaczy.