”K Mag” uruchomił serwis dla młodych twórców


Wydawnictwo K Magazine, wydawca miesięcznika ”K Mag”, uruchomiło wersję testową serwisu internetowego Kmag.pl.

Grupa Wydawnicza Polskapresse, właściciel m.in. serwisu Sklepy.gratka.pl, rozpoczęła współpracę z Agorą SA, do której należy m.in. portal Gazeta.pl. Tadeusz Skoczek zostanie nowym członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia - zdecydowała w czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skoczek wejdzie do Rady 18 grudnia i zastąpi w niej Jarosława Hasińskiego, który obejmie wtedy stanowisko prezesa Polskiego Radia. Od stycznia 2010 roku w Canal+ do wszystkich polskich premier filmowych będą opracowywane napisy dla osób niesłyszących.



Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?". Program 2 Telewizji Polskiej wprowadza kolejne zmiany w ramówce. Tym razem tworzy dwa pasma rozrywkowe. Telewizja Polska nie będzie podwyższać pensji pracownikom ani zatrudniać nowych osób – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis"

Luksusowa prostytutka i piosenkarka Ashley Dupre będzie felietonistką bulwarowego dziennika "New York Post".

Dietrich Mateschitz, właściciel firmy produkującej napoje energetyczne Red Bull, planuje inwestycję na niemieckim rynku radiowym – podaje dziennik ”Hamburger Abendblatt” Z powodu odrzucenia przez Sejm i Senat sprawozdania z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2009 roku prawdopodobnie dziś zakończy się jej kadencja.

Zarząd Polskiego Radia powołał Marka Cajznera na stanowisko dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy. Zastąpił on odwołanego w ubiegłym tygodniu Andrzeja Rybałta. - Rada Programowa Oddziału TVP S.A. w Gdańsku protestuje przeciwko drastycznemu zmniejszeniu środków finansowych na 2010 r. dla ośrodków regionalnych. Rzecznik TVP SA tłumaczy, że powodem trudnej sytuacji wszystkich jednostek telewizji jest znaczny spadek wpływów z abonamentu. Janusz Sejmej, doradca zarządu Telewizji Polskiej i były dyrektor Agencji Informacji, rozstaje się z TVP – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".



Rusza restrukturyzacja TVP. Na początek zarząd zdecydował o zwolnieniach grupowych, w kolejce czeka kilkadziesiąt innych decyzji. Wszystko ze względu na "bardzo trudną sytuację ekonomiczno-finansową" TVP, która ubiegły rok zakończyła ponad 205 mln zł straty. Serwis społecznościowy YouTube ogłosił decyzję o wprowadzeniu reklam w czasie wyświetlania filmów udostępnianych przez internautów. Nie zamierzałem porównywać Programu II Polskiego Radia z RMF Classic, ponieważ takie porównanie jest niefortunne. Jeśli ktoś tak zrozumiał moją wypowiedź, przepraszam za nieporozumienie - oświadczył wczoraj Jarosław Hasiński, prezes Polskiego Radia.

Holecka powraca do "Wiadomości"


Danuta Holecka, prezenterka TVP Info, dołączy do prowadzących główne wydanie "Wiadomości" w TVP 1

Nasila się konflikt prezesa Trójki z dziennikarzami


Natychmiastowego przywrócenia do pełnych praw dziennikarza Jerzego Sosnowskiego żądają związkowcy z radiowej Trójki. Sosnowskiego odsunął od prowadzenia programu nowy szef tej stacji, Jacek Sobala, za krytykowanie jego decyzji.

Były naczelny "Der Spiegel" przygotowuje nowy tytuł


Stefan Aust, były redaktor naczelny tygodnika ”Der Spiegel”, planuje wprowadzanie na niemiecki rynek nowego pisma – podał ”The Guardian”.

Eska wciąż liderem wśród sieci


Radio Eska pozostaje liderem słuchalności wśród sieci radiowych, mimo że odnotowało spadek słuchalności w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynika z najnowszych badań Radio Track realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.

Talk-show Małgorzaty Domagalik w TVN 24


W jesiennej ramówce TVN 24 zadebiutuje talk-show Małgorzaty Domagalik "Ona i on".

TVP Polonia nie zniknie z litewskich ekranów


Pod koniec października podpisana zostanie nowa umowa o retransmisji TVP Polonia na Litwę - poinformował wiceminister spraw zagranicznych Jan Borkowski podczas posiedzenia sejmowej komisji kultury.

Polsat zapłaci 500 tys. zł za "starą dziewczynkę"


Polsat ma zapłacić 500 tys. zł za wyemitowanie programu, w którym Kazimiera Szczuka nazwała autorkę audycji Radia Maryja Magdalenę Buczek "starą dziewczynką" i parodiowała jej sposób modlitwy - orzekł Sąd Najwyższy, oddalając kasację TV Polsat w tej sprawie. TV Polsat nie komentuje wyroku.

Internauci gotowi płacić za kontent


Coraz więcej użytkowników Internetu jest skłonnych płacić za dostęp do serwisów online gazet i magazynów – wynika z badania przeprowadzonego przez Nielsen Company.

Bezpłatna prenumerata trzech numerów "OOH magazine"


Wydawca miesięcznika branżowego "OOH magazine" (Promo Expo Consulting) oferuje bezpłatną prenumeratę swojego magazynu na pierwszy kwartał 2010 roku.

Amerykański "Newsweek" wciąż na minusie


Mimo ograniczenia nakładu oraz zmian wprowadzonych w amerykańskim ”Newsweeku” nadal przynosi on milionowe straty.

HBO będzie promować "Na stojaka!"


Pojawieniu się kolejnej serii programów satyrycznych "Na stojaka!" w HBO towarzyszyć będzie kampania reklamowa.

Z TVP odejdą znani dziennikarze


Rafał Ziemkiewicz, Igor Zalewski i Grzegorz Pawelczyk odejdą z TVP Info - dowiedział się "Newsweek". To efekt medialnego sojuszu SLD z PiS.

Koniec dominacji Megapanelu? Rywale łączą siły


17 podmiotów chce stworzyć alternatywne dla Megapanelu badanie rynku internetowego w Polsce. - Inicjatywa jest wynikiem frustracji. W końcu miarka się przebrała - mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i PR.

Radio zapłaci za żart znanego rysownika


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji upoważniła przewodniczącego Rady do ukarania radia Tok FM (Agora SA).

Niekonwencjonalne przeprosiny "Super Expressu"


"Super Express" (Murator SA) zamieścił wczoraj nakazane przez sąd przeprosiny. Co prawda zajmują one połowę strony, ale ich treść to zaledwie jedna linijka drobnego druku.

Ponownie przełożono wybór rad rozgłośni regionalnych


W poniedziałek po raz kolejny nie doszło do wyboru rad nadzorczych regionalnych rozgłośni publicznego radia. Jak ustaliła PAP, posiedzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w tej sprawie ponownie zostało przełożone.

TVP Kielce liczy na pieniądze UE


Kielecki oddział Telewizji Polskiej chce pozyskać pieniądze z funduszy Unii Europejskiej.

Sprawa ITI - Macierewicz wraca do sądu


Na wokandę wraca sprawa wytoczona Antoniemu Macierewiczowi przez ITI za jego słowa o związkach tej spółki z wojskowymi służbami specjalnymi PRL i finansowaniu jej z FOZZ - orzekł Sąd Najwyższy.

Guardian News & Media znów zwalnia


Brytyjskie wydawnictwo Guardian News & Media zapowiedziało likwidację ponad stu etatów.

Janusz Sejmej rozstaje się z TVP


Janusz Sejmej, doradca zarządu Telewizji Polskiej i były dyrektor Agencji Informacji, rozstaje się z TVP – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".