Żądanie wielkiego odszkodowania od dziennika


Ponad 5 mln zł odszkodowania domaga się Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi, organizator kampanii "Krewniacy", od wydawcy dziennika "Rzeczpospolita" (Presspublica).

Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino. Z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych kanałów tematycznych tylko dwa w ub.r. straciły widzów. Największy wzrost zanotował Disney Channel. Pasmo teleturniejów o 19.30 wprowadzone w wiosennej ramówce Programu 2 Telewizji Polskiej zostanie przesunięte na 17.30. W związku z tym przesunięto też programy lokalne, które będą nadawane o godz. 16.



Zarząd Polskiego Radia w kolejnym liście skierowanym do władz domaga się dofinansowania. Tym razem chce, by Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ponosiło część kosztów związanych m.in. z prawami autorskimi. W sierpniu br. spośród programów informacyjnych spadek widowni zanotowały jedynie "Wiadomości" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Agencja reklamowa Albert Lumberjacker przygotowała spot zachęcający do przekazania 1 proc. podatku na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Na jubileuszowej, 25. gali wręczono w piątek nagrody za ubiegłoroczne osiągnięcia telewizyjne – Wiktory.

Samochody, napoje, kosmetyki - te i wiele innych produktów "gra" w polskich filmach i serialach, mimo że pojęcie lokowania produktu (ang. product placement) nie funkcjonuje do tej pory w polskim prawie. Do końca roku tę formę reklamy, wbrew protestom wydawców prasy zalegalizować ma nowelizacja Ustawy o radiofonii i telewizji. Canal+ Cyfrowy ogłosił przetarg na przygotowywanie magazynu dla abonentów Cyfry+ pt. "Plus+".

Drugą edycję serialu "Brzydula" oglądało w TVN średnio 3,68 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Aktor Łukasz Nowicki i satyryk Maciej Kraszewski dołączą do grona prowadzących "Pytanie na śniadanie" w TVP 2.



Marcin Prokop, prowadzący m.in. poranny program ”Dzień dobry TVN”, został redaktorem naczelnym nowego miesięcznika dla mężczyzn ”Stuff”. Tytuł zadebiutuje na rynku 9 września br., a jego wydawcą będzie Ginza Media Group. W ramówce TVS pojawi się program "Detektyw Rutkowski". Najbliższe posiedzenie Sejmu, które rozpocznie się w środę, będzie relacjonowane w TVP INFO. Stacja będzie transmitować obrady Sejmu do 28 września, kiedy ruszy nowa ramówka - poinformował PAP rzecznik prasowy TVP Daniel Jabłoński. Jak dodał, później w TVP INFO będą transmitowane tylko ważne sejmowe wydarzenia - np. debata budżetowa.

Nowy redaktor naczelny czołowego dziennika


Tomasz Wróblewski będzie nowym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej". Wróblewski zastąpi Michała Koboskę, który wraca do wydawnictwa "Axel Springer Polska".

Rogowiecki stracił stanowisko, ale zostaje w TVP


Roman Rogowiecki stracił stanowisko zastępcy dyrektora Programu 1 Telewizji Polskiej, ale zostaje w TVP.

Katarzyna Kozłowska opuszcza redakcję "Wprost"


Katarzyna Kozłowska, p.o. redaktor naczelna tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost"), złożyła wypowiedzenie.

"Sensacje XX wieku" w gazecie "Polska"


Dziennik ”Polska” (Grupa Wydawnicza Polskapresse) rozpoczyna dodawanie nowej kolekcji płyt VCD z programem Bogusława Wołoszańskiego "Sensacje XX wieku".

"Czy polscy politycy »czują Internet«?"


Wizerunek terrorysty w grach internetowych, tabloidyzacja dyskursu medialnego w Internecie oraz sakralizacja cybertechnologii – to tylko trzy z wielu tematów jakie podjęte będą na konferencji "Nowe media – polityka, kultura, społeczeństwo", która rozpoczyna się 22 kwietnia 2010r. w Toruniu.

Sondaż: telewizja kłamie? Polacy tak nie sądzą


Największym zaufaniem Polaków cieszą się telewizje – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS.

Jethon przygotuje internetowe kanały "Trójki"?


Magda Jethon, odwołana w grudniu dyrektor Programu III Polskiego Radia, ma przygotować i uruchomić internetowe stacje Trójki.

Wspólny pakiet reklamowy wydawców prasy regionalnej


Wydawcy dzienników regionalnych w poniedziałek wprowadzą na rynek pakiet reklamowy Big Press. Wspólna oferta Mediów Regionalnych, Polskapresse, Edytora i Express Media obejmie 20 tytułów regionalnych.

Rząd zapłacił miliony euro za artykuły w "Bravo"


Federalna Agencja ds. Pracy zapłaciła ponad 2 mln euro za serię artykułów w magazynie dla nastolatków "Bravo" (Bauer) – podał tygodnik "Spiegel".

Janecki został stałym felietonistą "Faktu"


Stanisław Janecki, który do końca stycznia br. był redaktorem naczelnym tygodnika ”Wprost”, został stałym felietonistą "Faktu" (Axel Springer Polska).

TVP zawiesiła współpracę z Dodą


TVP zawiesiła współpracę z piosenkarką Dorotą Rabczewską, znaną jako Doda. Powodem zerwania współpracy były wypowiedzi piosenkarki na temat Biblii, które zdaniem TVP mogły obrażać uczucia religijne chrześcijan.

Pepsi rozbierze butelki, jeśli mundial wygra Argentyna


Koncern Pepsi Co. zapowiedział, że jeśli zwycięzcą mundialu zostanie Argentyna, do sprzedaży trafią butelki Pepsi Coli bez etykiet.

Kirgiskie gazety zamknięte za obrazę prezydenta


W Kirgistanie zamknięto dwa tytuły prasowe związane z opozycją.

Onet.pl - najczęściej cytowany portal


"Rzeczpospolita" była we wrześniu br. najczęściej cytowanym medium – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Odnowiony Filmweb.pl już dla wszystkich


Serwis Filmweb.pl udostępni swoją nową odsłonę wszystkim internautom na początku tygodnia.

Wyspy: internetowe wydania gazet będą płatne


Brytyjski dziennik "The Times" i tygodnik "The Sunday Times" będą od czerwca pobierać opłaty za dostęp do swych internetowych wydań - ogłosiła firma News International. Abonament będzie wynosił 1 funt dziennie lub 2 funty za tydzień.

Nasila się konflikt prezesa Trójki z dziennikarzami


Natychmiastowego przywrócenia do pełnych praw dziennikarza Jerzego Sosnowskiego żądają związkowcy z radiowej Trójki. Sosnowskiego odsunął od prowadzenia programu nowy szef tej stacji, Jacek Sobala, za krytykowanie jego decyzji.

Syn Murdocha kupuje sieć radiową


Lachlan Murdoch sprzedał połowę swoich udziałów w koncernie News Corp. i zainwestował w australijską sieć radiową DMG Radio.

Zarząd Radia Łódź odwołany


Rada nadzorcza Radia Łódź SA odwołała wczoraj prezesa Dariusza Szewczyka oraz członków zarządu Małgorzatę Markowską i Krzysztofa Michalskiego. Do zarządzania stacją rada delegował jednego ze swoich członków – Marka Składowskiego, który został p.o. prezesem.

Robert Korzeniowski odchodzi z TVP


Robert Korzeniowski, dyrektor Centrum Programów Wyspecjalizowanych i dla Zagranicy oraz dyrektor TVP Sport, zrezygnował z pracy w Telewizji Polskiej.