Rozdano najważniejsze nagrody dziennikarskie


Szymon Jadczak i Maciej Kuciel z programu Uwaga! TVN dostali najbardziej prestiżową polską nagrodę dziennikarską - Grand Press w kategorii "News".

Bogdan Ulka, wydawca porannych i popołudniowych "Wiadomości" w TVP 1, został odsunięty od programu, bo nie wypełnił polecenia kierownika redakcji Jacka Karnowskiego. Barbara Stanisławczyk przestanie kierować redakcją miesięcznika "Sukces" (Wydawnictwo Przekrój) - dowiedział się "Presserwis". Na stanowisku redaktora naczelnego zastąpi ją Agata Daniluk. Canal+ Cyfrowy ogłosił przetarg na przygotowywanie magazynu dla abonentów Cyfry+ pt. "Plus+".



Wprawdzie nowy właściciel "Wprost" nie zapowiada na razie zmian w redakcji, lecz nad nową formułą tygodnika Jacek Rakowiecki pracuje wraz z Pawłem Moskalewiczem i Wojciechem Mazowieckim – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis". Agencja informacyjna Agence France-Presse (AFP) ma nowego szefa – został nim Emmanuel Hoog. Firma Journalism Online poinformowała, że ponad 500 amerykańskich tytułów prasowych jest zainteresowanych użyciem jej systemu pobierania opłat za dostęp do serwisów internetowych.

Na początku czerwca ukazał się pierwszy numer kuwejckiej edycji magazynu lifestylowego "Gala".

Od lutego Marek Sowa będzie prezesem wydawnictwa Axel Springer Polska, gdzie zastąpi Floriana Felsa - podała spółka w komunikacie. Sowa to m.in. b. prezes Agory. W pierwszych miesiącach przyszłego roku ukaże się branżowy kwartalnik informacyjny Ministerstwa Sprawiedliwości ”Na wokandzie”.

Bronisław Wildstein został tegorocznym laureatem nagrody literackiej im. Józefa Mackiewicza za książkę "Dolina nicości". Nagrodę wręczono w środę w warszawskim Domu Literatury. Federalna Agencja ds. Pracy zapłaciła ponad 2 mln euro za serię artykułów w magazynie dla nastolatków "Bravo" (Bauer) – podał tygodnik "Spiegel". UPC Polska poszerzyła zasięg usługi wideo na żądanie o Trójmiasto, Rumię i Stargard Gdański.



Pracownicy Telewizji Polskiej prawdopodobnie dostaną w tym tygodniu premie za marzec. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wszczęła postępowanie cofnięcia koncesji przyznanej Telewizji Polsat na nadawanie programu Polsat International. * Podczas świąt Bożego Narodzenia widzowie najchętniej wybierali TVP 1. Wzrost udziału w rynku w porównaniu z okresem świątecznym ub.r. spośród największych stacji telewizyjnych zanotował jedynie TVN – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Farfał zmienia decyzję; chce wracać do TVP


Piotr Farfał złożył odwołanie od decyzji Krajowego Rejestru Sądowego, który przed tygodniem wykreślił go jako p.o. prezesa TVP, a wpisał nowy zarząd, na którego czele stoi Bogusław Szwedo.

"Na tropie" w TVP 1 gromadzi 900 tys. widzów


Magazyn śledczy "Na tropie" w TVP 1 po czterech odcinkach przyciąga średnio 900 tys. widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

MTV Networks Polska poszerza swoją ofertę


MTV Networks Polska poszerzy w tym roku portfolio o kanały Spike i Comedy Central Extra, a na VH 1 pojawi się pasmo "Comedy Central Family".

Polsat podnosi ceny reklam na maj


W cenniku Polsatu na maj szacowany przez stację średni koszt dotarcia do widzów w grupie komercyjnej wzrośnie o 23 proc. w stosunku do maja ub.r.

Na antenę TVP Kultura wracają zawieszone programy


Kilka programów TVP Kultura, których emisja została zawieszona z powodów ekonomicznych, wracają na antenę. Będą to m.in. "Trzeci punkt widzenia" i "Tygodnik kulturalny" - poinformował dyrektor anteny Krzysztof Koehler.

Nowy magazyn lifestylowy już w sprzedaży


Na rynku pojawił się dwumiesięcznik o lifestylowym charakterze pt. "Kawa" (Media Editor).

Zespół "Amelii" otrzymał wypowiedzenia


Wszystkie osoby zatrudnione na etat w zawieszonym miesięczniku ”Amelia” (Marquard Media Polska) otrzymały wypowiedzenia – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Kolejny protest przeciwko zmianom w "Trójce"


Uczestnicy konkursu Programu III Polskiego Radia "Wielki wyścig" zamierzają dziś zaprotestować przeciwko zmianie szefa anteny.

Mundial 2010 ma mieć rekordową oglądalność


Telewizyjne transmisje spotkań rozgrywanych w ramach tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej będą miały rekordową oglądalność – wynika z prognozy opublikowanej przez dom mediowy Initiative.

Będzie spór związków z wydawcą "Rzeczpospolitej"?


Zarządowi Presspubliki nie udało się osiągnąć porozumienia ze związkami zawodowymi w sprawie obniżek płac. Zamiast powrotu do pensji sprzed roku, zarząd zamierza wprowadzić roczne premie uzależnione od wyników spółki.

Sondaż: telewizja kłamie? Polacy tak nie sądzą


Największym zaufaniem Polaków cieszą się telewizje – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS.

TVP zmienia szefów oddziałów regionalnych


Zarząd Telewizji Polskiej wymienia dyrektorów oddziałów regionalnych. Zdymisjonowano już szefów TVP Kraków, TVP Łódź i TVP Białystok. Będzie też zmiana w TVP Katowice.

Serwis NYTimes.com płatny od stycznia 2011


Wydawcy dziennika ”The New York Times” poinformowali, że od stycznia 2011 roku zaczną pobierać opłaty za dostęp do serwisu internetowego gazety.

ZKDP ujawnił wyniki sprzedaży "DGP" po debiucie


We wrześniu br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie miały sprzedaż niższą niż we wrześniu rok wcześniej. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy zgodził się podać sprzedaż ukazującego się od 14 września "Dziennika Gazety Prawnej".

Rynek ostrożny w komentowaniu zmian w zarządzie Grupy TVN


Konkurenci Grupy TVN powstrzymują się od oficjalnego komentowania zmian w zarządzie spółki. Analitycy dostrzegają wyzwania, którym będzie musiał sprostać nowy prezes.

Nagroda im. Woyciechowskiego dla Ewy Ewart


Ewa Ewart została uhonorowana nagrodą imienia Andrzeja Woyciechowskiego. Nagrodę przyznano za cykl "Dokumenty Ewy Ewart" emitowany w TVN24.

Wielka fuzja dzienników - Pilch podjął decyzję


Pisarz Jerzy Pilch, publikujący felietony w "Dzienniku" (od 17 sierpnia wydawanym przez Infor Biznes, wcześniej Axel Springer Polska) i w jego dodatku "Kultura", pożegna się z gazetą. Nie znajdzie się tym samym w nowym projekcie tworzonym na bazie "Dziennika" i "Gazety Prawnej", który zadebiutuje 14 września.

"Rz" zmieniła spoty promujące film "Solidarni 2010"


Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.

Finał Ligi Mistrzów w 3D na kanale nSport


nSport planuje pokazanie sobotniego finału Ligi Mistrzów w technologii trójwymiarowej.

"To próba zamknięcia ust dziennikarzom"


Grupa TVN wydała oświadczenie w związku z zarzutem postawionym dziennikarzowi TVN24 Krzysztofowi Skórzyńskiemu. Usłyszał on zarzut ujawnienia tajemnicy państwowej - chodzi o upublicznienie zeznań prokuratorów ws. akcji CBA w resorcie rolnictwa, która doprowadziła do dymisji Andrzeja Leppera.