Rogowiecki stracił stanowisko, ale zostaje w TVP


Roman Rogowiecki stracił stanowisko zastępcy dyrektora Programu 1 Telewizji Polskiej, ale zostaje w TVP.

Kierownictwo kanału TVS zdecydowało o zlikwidowaniu redakcji sportowej i usunęło z ramówki codzienny program biznesowy. Po trzech kwartałach br. tylko "Dobre Rady" wśród miesięczników poradnikowych dla kobiet poprawiły sprzedaż w porównaniu z tym okresem 2008 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o średnim rozpowszechnianiu płatnym razem. Kanały Eurosportu mogą powrócić do sieci kablowej Multimedia Polska – wynika z naszych informacji.



3 grudnia podczas posiedzenia Komitetu Obywatelskiego Mediów Publicznych powstanie zarys projektu obywatelskiej ustawy medialnej. BBC przygotowuje raport mający przekonać parlamentarzystów i opinię publiczną o pozytywnym wpływie nadawcy publicznego na krajową gospodarkę. Pełniący obowiązki prezesa Telewizji Polskiej Piotr Farfał zgłosił nową radę nadzorczą TVP do KRS-u i to on zwoła jej posiedzenie – dowiedział się "Presserwis". To znaczy, że godzi się na koniec swojej prezesury.

Radio Tok FM (Agora SA) rozstało się z Igorem Janke, publicystą ”Rzeczpospolitej” i szefem Salon24.pl, który prowadził wtorkowe poranki w stacji. Redaktor naczelna Tok FM zdecydowała tak po protestach słuchaczy.

W tegorocznej, szóstej edycji Festiwalu Sztuki Reportażu Camera Obscura 2009 jury wyłoni autorów najlepszych reportaży telewizyjnych w dwóch konkursach: międzynarodowym i ogólnopolskim. "Rzeczpospolita" (Presspublica) nie musi przepraszać Ludwika Dorna, byłego marszałka Sejmu i byłego ministra spraw wewnętrznych i administracji, za nazwanie go "przedsiębiorcą" – takie orzeczenie wydał w piątek Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Kierujący obecnie TVP Info Jacek Snopkiewicz ma przejść do biura koordynacji programowej w Telewizji Polskiej - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis". Najbliższe posiedzenie Sejmu, które rozpocznie się w środę, będzie relacjonowane w TVP INFO. Stacja będzie transmitować obrady Sejmu do 28 września, kiedy ruszy nowa ramówka - poinformował PAP rzecznik prasowy TVP Daniel Jabłoński. Jak dodał, później w TVP INFO będą transmitowane tylko ważne sejmowe wydarzenia - np. debata budżetowa. Na rynku pojawił się miesięcznik specjalistyczny "Kadry i Płace w Administracji" (Presscom).



W przyszłym tygodniu Jacek Skorus obejmie kierownictwo telewizyjnej "Panoramy". Zastąpi na tym stanowisku Jacka Karnowskiego, który na początku października został szefem Agencji Informacji TVP. Ezzatollah Zarqami, szef państwowego holdingu medialnego IRIB, potwierdził, że Iran zagłusza sygnał satelitarny niektórych zagranicznych telewizji. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakończyła postępowanie o odebranie koncesji łódzkiemu Radiu Złote Przeboje 101,3 FM (Agora SA).

Spada sprzedaż dzienników regionalnych


Dziesięć największych dzienników regionalnych zanotowało w lutym br. spadki sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Gala wręczenia Wiktorów w siedzibie TVP


25. galę wręczenia Wiktorów - nagród dla najpopularniejszych osobowości telewizyjnych - będzie transmitował Program 1 Telewizji Polskiej.

Dwóch kandydatów na fotel prezesa Polskiego Radia


Dwie osoby będą się ubiegać o stanowisko prezesa Polskiego Radia, a dziesięć – o cztery miejsca członków zarządu spółki. Wczoraj otwarto zgłoszenia od kandydatów.

Ministerstwo Sprawiedliwości wyda pismo dla prawników


W pierwszych miesiącach przyszłego roku ukaże się branżowy kwartalnik informacyjny Ministerstwa Sprawiedliwości ”Na wokandzie”.

Wejście na Złote Kaczki 2009 z prenumeratą "Filmu"


Wydawca miesięcznika "Film" (Platforma Mediowa Point Group SA) sprzedaje roczną prenumeratę tego pisma razem z wejściówkami na tegoroczną galę Złote Kaczki 2009.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Mariusz Walter został prezydentem Grupy ITI


Po śmierci Jana Wejcherta, prezydenta i współzałożyciela Grupy ITI, na czele spółki stanął Mariusz Walter.

"Magda M." tym razem w TVN Warszawa


TVN Warszawa od stycznia 2010 roku zacznie pokazywać powtórkowo serial "Magda M.", wcześniej emitowany przez główną antenę TVN.

160 tys. zł zebrano na Charytatywnym Balu Dziennikarzy


Prezydent Lech Kaczyński z małżonką, przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek i minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski bawili się na 12. Charytatywnym Balu Dziennikarzy. Zebrano ponad 160 tys. zł, które zostaną przekazane dzieciom z rodzin zastępczych i rodzinnym domom dziecka.

Nowe prowadzące w TVP Info


Do zespołu TVP Info dołączyły dwie dziennikarki prowadzące serwisy informacyjne: Agnieszka Wolańska i Agnieszka Oszczyk.

Prasa bezpłatna coraz mniej popularna


Globalny nakład bezpłatnych tytułów prasowych spadł w ub.r. o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2008 – podaje serwis Newspaper Innovation.

Telewizja Polska wciąż czeka na pieniądze


Choć przetarg na linię kredytową w wysokości 100 mln zł dla Telewizji Polskiej rozstrzygnięto dwa tygodnie temu, wciąż trwają negocjacje TVP z wyłonionym w nim Bankiem Pekao SA.

Marek Sowa prezesem Axel Springer Polska


Z początkiem lutego br. Floriana Felsa na stanowisku prezesa Axel Springer Polska zastąpi Marek Sowa.

"Solidarność" w TVP wypłaca zapomogi


Działająca w Telewizji Polskiej "Solidarność" wypłaci swoim członkom zapomogi. Mają im one zrekompensować obcięcie premii.

Zmiany w TVN Style. Znika "Miasto kobiet"


TVN Style w marcu wprowadzi do ramówki poradnikowy talk-show. Będą też nowości zagraniczne. Nie wróci natomiast "Miasto kobiet".

Radiowa "Trójka" traci kolejnego dziennikarza


Tomasz Michniewicz odchodzi z Programu III Polskiego Radia. Jako powód podaje brak porozumienia z dyrekcją stacji co do zakresu obowiązków.

Obroty niemieckich wydawców prasy spadają


Obroty niemieckich wydawnictw prasowych spadną w br. o 9,4 proc. w porównaniu z 2008 rokiem – prognozuje Związek Niemieckich Wydawców Prasy (VDZ).

TVP zebrała dla Ukrainy pół miliona złotych


Leki i środki medyczne o wartości 510 tys. zł są efektem koncertu charytatywnego "Solidarni z Ukrainą" i towarzyszącej mu akcji SMS-owej, które zorganizowały Telewizja Polska i Caritas Polska.

TVS w kolejnej niemieckiej kablówce


TVS, śląska telewizja regionalna, trafiła do oferty niemieckiego operatora kablowego Kabel BW.

Odchodzi wicenaczelna dziennika "Polska"


Ewa Wilcz-Grzędzińska, zastępca redaktora naczelnego dziennika ”Polska” (Polskapresse), rozstaje się z wydawnictwem.