CR Media Consulting SA złożył wniosek o upadłość


Broker CR Media Consultig SA - spółka należąca do Internet Group - złożył w piątek do sądu wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Mieliby odzyskać swoje należności w ciągu trzech lat.

Z początkiem lutego br. Floriana Felsa na stanowisku prezesa Axel Springer Polska zastąpi Marek Sowa. W sobotę i niedzielę rosyjskie media szeroko informowały o katastrofie polskiego samolotu prezydenckiego i żałobie w Polsce. Telewizje uznały to wydarzenie za tak ważne, że podporządkowały mu charakter programów. TVS w lipcu wprowadzi do ramówki codzienne pasmo z polskimi filmami. – Filmy mają dobrą oglądalność na naszej antenie – tłumaczy powód uruchomienia codziennego pasma Marek Czyż, dyrektor programowy TVS. – Zamierzamy pokazać jak najwięcej tytułów związanych ze Śląskiem – zapowiada.



Dziennikarze TVP Agnieszka Szulim i Radosław Brzózka będą autorami nowej audycji w Programie I Polskiego Radia. Komisja Etyki Telewizji Polskiej orzekła wczoraj, że zastępca dyrektora TVP 1 ds. publicystyki Stanisław Janecki naruszył zasady etyki dziennikarskiej. Janecki odpowiada, że to komisja działa wbrew zasadom dziennikarstwa. Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.

Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP SA Wizja ogłosił w Telewizji Polskiej referendum strajkowe. Jeszcze w tym tygodniu związkowcy zaczną zbierać podpisy pracowników popierających to rozwiązanie.

Przygotowany przez Komitet Obywatelski Mediów Publicznych projekt ustawy medialnej odsuwa polityków od wpływu na publiczną telewizję i rozgłośnie radiowe. Podczas debaty "Bitwa o media publiczne" w Fundacji Batorego wytknięto mu jednak kilka słabości. Redakcja "Pytania na śniadanie" w TVP 2 wycofuje autorskie przeglądy prasy. Szefowa audycji zaprzecza, by miało to związek z wystąpieniem Grzegorza Chlasty z Tok FM, który w środowym przeglądzie nazwał p.o. prezesa TVP "byłym neofaszystą".

W Telewizji Polskiej pojawiły się kolejne listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych. Krzysztof Karwowski został pełniącym obowiązki kierownikiem redakcji "Teleexpressu" w TVP 1. W nowej ramówce kanał TVP Info chce wprowadzić wieczorny dziennik ”Zdarzyło się dziś” zamiast obecnie nadawanego programu "Minął dzień".



Canal+ Sport uruchamia stałe pasmo dokumentalne, które zadebiutuje 13 kwietnia. W styczniu br. ”Wiadomości” TVP 1 umocniły pozycję lidera wśród telewizyjnych serwisów informacyjnych – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Po tragedii, jaka zdarzyła się w sobotę rano na lotnisku Siewiernyj pod Smoleńskiem, do gazet napływa tak ogromna liczba zamówień na nekrologi i kondolencje, że wiele rezygnuje z reklam, a prawie wszystkie zwiększają objętość, by pomieścić nekrologi.

Bezpłatne wydania dzienników w Krakowie


Wydania specjalne "Rzeczpospolitej", 'Gazety Wyborczej" i "Dziennika Polskiego' były rozdawane wczoraj w Krakowie.

Islandia liberalizuje prawo prasowe


Islandzki parlament zatwierdził przepisy, które powodują, że miejscowe prawo prasowe stało się najbardziej liberalne na świecie.

Protest w obronie "Trójki". "Politycy łapy precz!"


W sobotę przed budynkiem radiowej "Trójki" dojdzie do manifestacji słuchaczy, którzy chcą zaprotestować przeciwko ostatnim działaniom władz rozgłośni. Początek manifestacji przy ulicy Myśliwieckiej 3/5/7 zaplanowano na godzinę 8:50.

Nowa prowadząca "Wiadomości" TVP


Katarzyna Senyk poprowadzi w tym miesiącu główne wydanie ”Wiadomości” Programu 1 Telewizji Polskiej.

Gdański oddział TVP protestuje


- Rada Programowa Oddziału TVP S.A. w Gdańsku protestuje przeciwko drastycznemu zmniejszeniu środków finansowych na 2010 r. dla ośrodków regionalnych. Rzecznik TVP SA tłumaczy, że powodem trudnej sytuacji wszystkich jednostek telewizji jest znaczny spadek wpływów z abonamentu.

W cenniku TVP na zimowe IO najdroższe są skoki narciarskie


Z cennika Telewizji Polskiej przygotowanego na zimowe igrzyska wynika, że najwięcej trzeba będzie zapłacić za spoty przy transmisjach z zawodów z udziałem Adama Małysza i innych skoczków narciarskich.

Wizja skarży zwolnienia grupowe w TVP do prokuratury i PIP


Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP Wizja złożył zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury oraz skargę do Państwowej Inspekcji Pracy w sprawie przeprowadzanych przez Telewizję Polską zwolnień grupowych.

Średnia oglądalność 11. edycji "Tańca z gwiazdami"


Jedenasta edycja programu rozrywkowego ”Taniec z gwiazdami” przyciągała do TVN średnio 4,3 mln widzów – o 600 tys. mniej, niż dziesiąta, emitowana jesienią ub.r.

Średni po 3,5 mln widzów ogląda piłkarzy ręcznych


Mecze polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn przyciągają do Polsatu średnio 3,5 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Męskie wydanie "Zwierciadła"


Grudniowe wydanie miesięcznika luksusowego dla kobiet "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło) ukazało się z dodatkiem poświęconym mężczyznom. Na jego okładce umieszczono zdjęcie Andrzeja Chyry.

Środa przegrywa proces z Telewizją Polską


Magdalena Środa ma przeprosić program "Misja specjalna" w TVP 1 i zapłacić 10 tys. zł na schronisko Brata Alberta - zdecydował Sąd Okręgowy w Warszawie. Środa zapewnia, że o procesie i wyroku nie wiedziała

Amerykanie zwolnili przetrzymywanego fotoreportera


Amerykańskie władze wojskowe uwolniły w środę w Iraku fotoreportera Reutersa przetrzymywanego przez blisko półtora roku bez przedstawienia zarzutów.

Ruszył proces ws. korupcji w TVP


Przed Sądem Rejonowym w Suwałkach (Podlaskie) rozpoczął się w piątek proces dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. O przyjęcie łapówek oskarżony jest były kierownik redakcji TVP w Suwałkach. Andrzej S. nie przyznał się do winy.

TVS bez redakcji sportowej


Kierownictwo kanału TVS zdecydowało o zlikwidowaniu redakcji sportowej i usunęło z ramówki codzienny program biznesowy.

Dwa razy więcej stanowisk kierowniczych w TVP Info


Nowa struktura organizacyjna kanału TVP Info przewiduje dwa razy więcej kierowników niż dotychczas, razem z zastępcami jest to 20 stanowisk – dowiedział się "Presserwis".

TVP radykalnie tnie koszty i zamawia buty


Telewizja Polska radykalnie przycina budżety anten i oddziałów, stara się o 100 mln zł pożyczki i wysłała do polityków listy z apelem o pomoc, ale z zakupu 670 par butów nie rezygnuje.

Przetarg rozstrzygnięty. TVP stawia na TP Emitel


Zwycięzcą prowadzonego przez Telewizję Polską przetargu na operatora technicznego MUX 3 jest TP Emitel - dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Powtórka głosowania w sprawie odwołania Gargas?


Rada Programowa Telewizji Polskiej zaapelowała do zarządu stacji o reasumpcję głosowania w sprawie odwołania Anity Gargas ze stanowiska wicedyrektora TVP1 - poinformowała szefowa Rady Janina Janowska.

ZPR trzymał w tajemnicy, że wydaje tygodnik dla Polaków


Spółka Wizard Media, wydająca tygodnik dla Polaków w Irlandii pt. ”Nasz Głos”, od półtora roku należy do Media Express (poprzedniego wydawcy ”Super Expressu”), który - podobnie jak Murator SA (wydaje ”SE” od 17 grudnia 2007 roku) jest częścią grupy medialnej ZPR SA. Jednak Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR, dopiero teraz przyznaje, że tygodnik należy do grupy.

Mistrzostwa Świata 2010 w 3D tylko w Multikinie!


Multikino jako jedyne miejsce w Polsce pokaże najciekawsze mecze Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 na żywo, w technologii DIGITAL 3D na wielkich kinowych ekranach. Jest to pierwsze takie wydarzenie na tak dużą skalę w Polsce oraz na świecie.