Wzrost wydatków na reklamę kinową


O 9,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę kinową przez 11 miesięcy u.br., w porównaniu z tym okresem 2008 roku – wynika z badań Expert Monitora (dane cennikowe, bez autopromocji, wydatki na reklamę na ekranach).

Zarząd Telewizji Polskiej podjął wczoraj kolejną uchwałę w sprawie zwolnień grupowych. Z nieoficjalnych informacji "Presserwisu" wynika, że pracę straci 800-900 osób. Dziś spółka Infornext.pl (należąca do holdingu Infor PL) uruchomiła nowy wortal biznesowy Biznes.wieszjak.pl, skierowany do osób zainteresowanych finansami i biznesem. TVP Info wprowadził na antenę program "Nostalgia" wykorzystujący materiały archiwalne.



Zarząd TVP dotychczas nie zapoznał się z listem pracowników TVP Info w obronie dyrektora tego kanału, Jacka Snopkiewicza, więc nie może na ten list odpowiedzieć - poinformował w piątek PAP rzecznik TVP Stanisław Wojtera. - Nie chodziłam po korytarzach TVP i nie chwaliłam się, że tam wracam - napisała w oświadczeniu przesłanym Onet.pl Patrycja Kotecka. Dziennik.pl napisał, że była wicedyrektor Agencji Informacji TVP ponownie obejmie stanowisko w spółce. "Rzeczpospolita" była we wrześniu br. najczęściej cytowanym medium – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Grupa ZenithOptimedia Poland zreorganizowała zarząd. Jakuba Potrzebowskiego, prezesa ZOG sprawującego nadzór strategiczny nad działaniami grupy, wspomaga teraz kilku menedżerów.

Magazyn śledczy "Na tropie" w TVP 1 po czterech odcinkach przyciąga średnio 900 tys. widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Szymon Majewski projektuje limitowaną kolekcję koszulek dla Fundacji Spełnionych Marzeń. Śmiała kreska popularnego komika pojawi się na specjalnej kolekcji koszulek Endo dla dzieci i dorosłych już 4 maja. Cały dochód ze sprzedaży koszulek pomoże stworzyć Dom Rodzica przy Szpitalu Dziecięcym przy ul. Litewskiej w  Warszawie.

Osiem podmiotów potwierdziło gotowość do dalszych rozmów w sprawie dołączenia do grona udziałowców Polskich Badań Internetu - podała wczoraj spółka w komunikacie. Swoje udziały musiała wycofać Presspublica. Maciej Łętowski został nowym członkiem zarządu i wiceprezesem spółki Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej"). Rada Programowa Telewizji Polskiej zaapelowała do zarządu stacji o reasumpcję głosowania w sprawie odwołania Anity Gargas ze stanowiska wicedyrektora TVP1 - poinformowała szefowa Rady Janina Janowska.



Aleksander Kaczorowski, zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), od czerwca br. przestanie pełnić tę funkcję. Pozostanie publicystą pisma. Ogłoszenie konkursu na prezesa Telewizji Polskiej nie ustabilizowało sytuacji w Telewizji Polskiej. – Zależnie od liczby kandydatów zakończymy konkurs w listopadzie lub grudniu, nim upłynie delegacja członków rady nadzorczej zarządzających obecnie spółką – zapowiada sekretarz rady nadzorczej TVP Piotr Wawrzeński. Kanały Eurosportu mogą powrócić do sieci kablowej Multimedia Polska – wynika z naszych informacji.

Reforma płac w Superstacji


Reporterzy Superstacji zaczęli dostawać wypłaty uzależnione nie od liczby dyżurów, a od liczby materiałów wyemitowanych na antenie.

"Newsweek" wystawiony na sprzedaż


Amerykański tygodnik "Newsweek" może zostać sprzedany w ciągu najbliższych miesięcy. Wczoraj właściciel poinformował o planach sprzedaży pisma amerykańską redakcję.

TVN nie zapłaci kary za Wojewódzkiego


Nie doszło do znieważenia symbolu narodowego w programie "Kuba Wojewódzki" wyemitowanym przez TVN w marcu ub.r. - uznał stołeczny sąd gospodarczy.

W Lublinie powstanie radio z muzyką poważną


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła konkurs na częstotliwość radiową w Lublinie.

Bank Pekao SA wspomoże TVP


Telewizja Polska pożyczy od Banku Pekao SA 100 mln zł na finansowanie bieżącej działalności. Będzie ją to kosztowało 13,48 mln zł brutto.

Wielu kandydatów na szefa TVP


Około 40 osób zgłosiło się do udziału w konkursie na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej.

PiS będzie stroną procesu ITI kontra J. Kaczyński


PiS pozostanie stroną procesu, który ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za jego wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii (klub należy do holdingu ITI). Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił sprzeciw ITI wobec udziału PiS w procesie.

Zespół "Amelii" otrzymał wypowiedzenia


Wszystkie osoby zatrudnione na etat w zawieszonym miesięczniku ”Amelia” (Marquard Media Polska) otrzymały wypowiedzenia – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Kuwejt ma "Galę"


Na początku czerwca ukazał się pierwszy numer kuwejckiej edycji magazynu lifestylowego "Gala".

W tragiczny weekend TV oglądaliśmy godzinę dłużej niż zwykle


W ostatni weekend, gdy większość stacji informowała o katastrofie prezydenckiego samolotu, spędziliśmy przed telewizorami godzinę dłużej niż w ostatni weekend marca.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Niepewny los P. Farfała w zarządzie TVP


Rada nadzorcza TVP wnioskuje do ministra skarbu o absolutorium dla 8 z 12 osób, które były w 2009 r. członkami zarządu spółki. Rada przeciwna jest udzielaniu absolutorium: Piotrowi Farfałowi, Andrzejowi Urbańskiemu, Sławomirowi Siwkowi i Marcinowi Bochenkowi.

WOŚP chce lipcową zbiórką "Stop powodziom" zainteresować telewizje


Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy liczy na wsparcie medialne stacji telewizyjnych zbiórki publicznej "Stop powodziom", zaplanowanej na 4 lipca.

o2 ma swój odpowiednik Naszej-klasy


Grupa o2 uruchomiła serwis społecznościowy Kumple.pl.

"Gazeta Wyborcza" wygrała ze SKOK-ami


Wydająca "Gazetę Wyborczą" spółka Agora nie musi przepraszać Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych ani ich szefa Grzegorza Biereckiego za serię artykułów na temat działalności SKOK-ów - orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. To prawomocny wyrok, który oddalił apelację SKOK-ów.

Rosną przychody z reklam. TVP zyskuje najwięcej


Łączne przychody reklamowe głównych telewizji w lutym br. wzrosły o jedną piątą wobec tego miesiąca ub.r. - wynika z danych cennikowych AGB Nielsen Media Research (bez uwzględnienia rabatów).

Cykl audycji dla przyszłych rodziców w Trójce


Wystartował "Projekt Tata" - cykl audycji radiowych Programu III Polskiego Radia dla ojców o problemach kobiet w ciąży.

PiS chce być stroną procesu ITI kontra J.Kaczyński


PiS chce być stroną procesu, jaki ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii - klubu należącego do holdingu ITI.

Onet.pl rozszerza ofertę targetowania behawioralnego


23 profile predefiniowane obejmuje nowa oferta targetowania behawioralnego przygotowana przez biuro reklamy Onet.pl. Do końca września będzie ona wspierana promocją.

Przymusowe urlopy w "USA Today"


Wydawca dziennika ”USA Today” wysyła pracowników na przymusowy tygodniowy bezpłatny urlop.